برای شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت  قیر رایگان تخصیص یافت

معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور گفت: مشکلی که سازمان شهرداری‌ها با آن دست به گریبان است نظام شهری بیمار است که از 60 سال اخیر با آن دست و پنجه نرم می‌کند و همین امر برنامه‌ریزی را دشوار کرده است و شهرهای بزرگ روزبه‌روز بزرگ‌تر، روستاها متروکه و شهرهای میانی نیز روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی جمالی‌نژاد در نشستی با اعضای شورای شهر، بخشداران و دهیاران استان قزوین گفت: تمام تلاش خود را برای ایجاد توزان بین روستاها و شهرها به کار خواهیم بست و به شهرهای کوچک و میانی و روستاها نگاه ویژه‌ای خواهیم داشت.


وی تصریح کرد: 37 هزار روستا در کشور وجود دارد که بسیاری از آن‌ها خالی از سکنه شدند و ساکنان آن به شهرهای میانی و بزرگ مهاجرت کرده‌اند.

وی گفت: سیل مهاجرت روز به روز گسترده‌تر می‌شود که باید برای آن تدبیری اتخاذ کرد و روستاها ویژه‌تر دیده شوند؛ جمعیت روستایی کشور سال به سال کاهش پیدا می‌کند به‌طوری که 75 درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند.

جمالی‌نژاد با اشاره به اختصاص 49 میلیارد تومانی ارزش‌افزوده عنوان کرد: با توجه به اینکه قزوین یک استان صنعتی است این رقم بسیار پایین است و این امر نیازمند بررسی است و پیشنهاد می‌کنم نمایندگان استان وارد میدان شوند و علت را بیابند.

37 هزار روستا در کشور وجود دارد که بسیاری از آن‌ها خالی از سکنه شدند و ساکنان آن به شهرهای میانی و بزرگ مهاجرت کرده‌اند



وی از اختصاص قیر رایگان برای شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت خبر داد و ادامه داد: در راستای حل مشکلات با بنیاد مسکن اخیرا تفاهم‌نامه‌ای تدوین شده است و به زودی به امضا خواهد رسید که در پی آن مشکلات موجود حل خواهد شد.

معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور در پایان تأکید کرد: کمک‌های محدود سازمان همیاری‌ها دردی از مشکلات شهرهای کوچک و بزرگ و دهیاری‌ها را دوا نمی‌کند و مدیران شهری باید نگاه خلاقانه داشته باشند تا این نگاه منجر به رشد شهرها شود.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 988972

وب گردی

وب گردی