چرا زمان هنگام خستگی آرام می گذرد؟

برخی از دانشمندان با انجام تحقیقات فراوان به دلیل گذر آرام زمان هنگام احساس خستگی دست یافته و آن را ناشی از عدم تشخیص علامت های زمانی کارهای ما توسط مغز دانسته که به طور مداوم انجام می دهیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، دانشمندان اخیراً به دلیل گذر آهسته زمان هنگامی که انسان احساس خستگی کرده یا نسبت به اوضاع احساس خوبی ندارد پی برده اند.

دانشمندان معتقدند بخشی از مغز به نام «قشر کناری بینی» (LEC) مسئولیت ثبت حوادث در زمان مناسب را بر عهده داشته و هر بار که کاری انجام می دهیم برای آن علامتی زمان دار تولید می کند.

LEC این علامت ها را به بخش هیپوکمپس منتقل می کند تا آنها را برای ذخیره سازی در بخش خاطرات رمز گذاری نماید.

هنگامی که ما یک کار مشخص را چندین بار تکرار کنیم مانند رفتن به محل کار به طور روزانه این علامت های زمان دار تا حد زیادی به یکدیگر شباهت می یابند تا جایی که تشخیص آنها از یکدیگر سخت می شود و ما احساس می کنیم زمان به کُندی در حال گذر است.

در سال 2007 آلبرت تساو دانشمندان اعصاب بررسی منطقه LEC را برای اولین بار آغاز کرد و از دو موش برای آزمایشات مربوطه استفاده نمود، این دانشمند که در دانشگاه استنفورد آمریکا فعالیت دارد به این نتیجه رسید که سلول های عصبی بخش LEC می توانند مرور زمان را ثبت کنند.

تساو تاکید کرد موج های الکترومغناطیسی صادر شده از نورون های عصبی این دو موش هنگام جستجوی غذا کاملاً مشخص است.

بر اساس تحقیقات این دانشمند هنگامی که موش ها برای رسیدن به غذا در حلقه می دوند بخش LEC مغز هر نوبت دویدن را از نوبت دیگر جداسازی نمی کند.

دکتر تساو معتقد است هنگامی که علامت های زمان دار در مسیرهایی مستمر قرار می گیرند تا حد زیادی به یکدیگر شباهت پیدا می کنند که جداسازی آنها بسیار مشکل می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 988984

وب گردی

وب گردی