وظیفه کانون های فرهنگی نهادینه کردن آرمان های انقلاب اسلامی است

نماینده کانون‌های دانشجویی واحد ارومیه گفت: وظایف کانون های فرهنگی، نهادینه کردن آرمان های انقلاب اسلامی، افزایش آگاهی دانشجویان و پر کردن اوقات فراغت آنها، مخصوصا دانشجویان خوابگاهی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر جواد علمایی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در برنامه گرامیداشت روز دانشجو در مجتمع ولیعصر دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب اظهار داشت: روز 16 آذر یادآور تکریم دانشجوست. وقتی این نظام را با نظام قبل مقایسه می کنم، می بینم آن زمان دانشجوها به خاطر مخالفت با یک اجنبی به خاک و خون کشیده شدند؛ اما حالا می بینیم دانشجو مقابل مقام معظم رهبری حرف می زند و با استقبال هم روبرو می شود.
وی ادامه داد: ولایت خداوند در ولایت فقیه جاری است و خدا را شکر در دورانی زندگی می کنیم که در دوران ولایت فقیه است.
علمایی خاطرنشان کرد: امیدوارم دانشجویان و استادان این موضوع را درک کنند و به اهمیت ولایت فقیه واقف شوند.

احسان ابراهیمی، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه و نماینده کانون های دانشجویی در ادامه اظهار داشت: وظایف کانون های فرهنگی، نهادینه کردن آرمان های انقلاب اسلامی، افزایش آگاهی دانشجویان و پر کردن اوقات فراغت دانشجویان مخصوصا دانشجویان خوابگاهی است.
وی ادامه داد: خواهش من این است که مسئولان به کار نگاه کنند، نه به افراد. هر چقدر هم معاونان فرهنگی اقدام کنند ولی معاونان اداری با کاغذبازی، روند را کُند می کنند.

این فعال کانون های فرهنگی تصریح کرد: پیشنهاد من خروج از برنامه های سالنی و حرکت به سمت برنامه های تربیتی است. سوال اساسی دیگر این است که چقدر از بودجه های دانشگاه ها صرف تشکل ها می شود و مهم‌تر اینکه سهم کانون های فرهنگی چقدر است؟

ابراهیمی خاطرنشان کرد: از دکتر طهرانچی تقاضا دارم آیین‌نامه های فرهنگی را مورد بازبینی قرار دهد چون فعالیت های فرهنگی را با اختلال مواجه کرده است.

محمدجواد فراهانی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب و نماینده نشریات دانشجویی نیز در برنامه گرامیداشت روز دانشجو اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای دانشجو را گرامی می‌دارم. حق طلبی راهی است که در آن دانشگاه ها باید به گونه ای باشند که به فرموده رهبرمان، از دل آنها چمران ها و احمدی روشن ها بیرون بیایند. دانشجو هیچ گاه زیر بار ظلم و ستم نمی رود.

وی ادامه داد: خطی که قلم دانشجو را می سازد، خط چمران ها و آوینی هاست، نه فتنه‌گرانی که در حصر هستند.

این نماینده دانشجویی تصریح کرد: شعار دانشجویان همان شعار امام خمینی (ره) است و اجازه نمی دهد لیبرالیسم نفوذ کند. هر چند عده ای داعش صفت به دنبال انحراف راه دانشجو هستند و در لباس خدمت، خیانت کردند. بعد از قطع منابع مالی فتنه گران از دانشگاه آزاد اسلامی، آنها از حق و حقوق صحبت می کنند، در حالی که دانشگاه آزاد را ارث پدری خود می دانستند.

وی افزود: هر کسی در راه اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تلاش کند، در کنارش می ایستیم و در مقابل دشمنان، تمام قد خواهیم ایستاد.

محمدرضا آبدار، دانشجوی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات و نماینده موکب های دانشجویی پیاده روی اربعین در ادامه اظهار داشت: زمانی که دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه شهید بهشتی بود، با او ملاقاتی داشتیم و از او خواستیم در پیاده روی اربعین همراه ما باشد. فکرش را نمی کردیم بیاید اما آمد و ما در مسیر به دکتر طهرانچی هم خدمات ارائه دادیم و این خاطره در ذهن من مانده است.

وی ادامه داد: استادان ما چقدر با دانشجویان ارتباط دارند؟ ارتباط دانشجو با استاد در غرب به خوبی رعایت می شود. اگر به جای رئیس دانشگاه بودم، پیشنهاد می دادم سلف های دانشجویان با استادان یکی شود.

نماینده موکب های دانشجویی پیاده روی اربعین خاطر نشان کرد: وقتی مسئول بسیج علوم و تحقیقات شدم، این ایده به ذهن ما رسید که موکب دانشجویان جهان اسلام را راه اندازی کنیم. دانشگاه آزاد اسلامی این لیاقت را پیدا کرده تا در موکب های خود پذیرای دانشجویان و استادان در کنار هم باشد.

آبدار تاکید کرد: از مدیران دانشگاه آزاد خواهش دارم سال آینده در موضوع وام دانشجویی اربعین ورود کنند و ان شاءالله استادان را هم در کنار دانشجویان ببینیم.

مجید قربانی، نماینده راهیان نور نیز در برنامه گرامیداشت روز 16 آذر اظهار داشت: صورت خوشی ندارد مجری برنامه کنار ما بایستد و بگوید فقط 5 دقیقه فرصت سخنرانی دارید. امروز، روز دانشجوست و ما فقط یک روز فرصت داریم شما (دکتر طهرانچی) رئیس دانشگاه را ببینیم. به نظرم بهتر است از زمان صحبت مسئولان کم کنند و به دانشجویان اختصاص دهند.

وی ادامه داد: تقریبا 25 تا 30 درصد اعزام دانشجویی راهیان نور مختص دانشگاه آزاد است ولی امیدوارم این مقدار بیشتر شود.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: با توجه به تنوع رشته ها در دانشگاه آزاد، تقاضای اردوهای تخصصی راهیان نور را داریم. پیشنهاد دوم من توجه بیشتر به درس آشنایی با دفاع مقدس است. باید واحد عملی برای این درس در نظر بگیریم.

قربانی خاطرنشان کرد: باید دانشجویان را تحت اردوی راهیان مقاومت به کشورهایی مانند لبنان اعزام کنیم. اردوی راهیان دریایی خلیج فارس را هم داریم که البته اردویی پر هزینه است ولی می تواند الگوی مناسبی برای استادان و نخبگان باشد.

وی در پایان خطاب به دکتر طهرانچی گفت: دانشجویان چقدر در تصمیمات کلان دانشگاه ها تاثیرگذار هستند. بهتر است شوراهایی تاسیس شود تا دانشجویان درگیر تصمیمات کلان شوند. همچنین ظرفیت زیادی وجود دارد که اندیشکده‌ای متشکل از دانشجویان حقوق برای کمک به اتفاقات مهم و تاثیرگذار پایه‌گذاری شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم با حضور دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر کلانتری معاون فرهنگی دانشگاه، از دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد تقدیر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989003

وب گردی

وب گردی