بهره برداری از پرینتر سه بعدی ساخت متخصصان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان

چاپگر سه بعدی ساخت متخصصان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان به بهره برداری رسید.

سیروس بیدریغ رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و سیاهکل در مراسم آزمایش اولیه این محصول عنوان نمود: چاپگرهای سه بعدی موجود در بازار دارای تکنولوژی های مختلفی است و پرینتر ساخته شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد واحد لاهیجان٬‌ از تکنولوژی fdm یا لایه گذاری استفاده می نماید و با توجه به نوع قالب و سیستم های به کار گرفته شده در آن از دقت مطلوبی جهت ساخت نمونه های اولیه برخوردار است.

بیدریغ کاربرد و حوزه های فعالیت پرینتر های سه بعدی را بسیار گسترده اظهار نمود و افزود: ساخت طرح های اولیه نمونه های صنعتی، ساخت قالب های مختلف٬ ماکت های معماری٬ قالب طلا و جواهر از نمونه کاربردهای این نوع از تکنولوژی است. پرینتر ها قابلیت ساخت هر طرح دارای حجم (سه بعدی ) را دارند و بسته به حجم قطعه٬ مدت زمان ساخت آن متفاوت است.

وی هزینه های ساخت در مقایسه با دستگاهای خارجی و وارداتی را مناسب دانست و تصریح کرد: این دستگاه با هزینه ای زیر 5 ملیون تومان ساخته شده و هدف از ساخت آن آشنایی کلی تیم با نحوه ی عملکرد پرینتر و در آخر تغییر سیستم آن به شکل و طرح خاص است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به رویکرد مسئله محوری و رفع مشکل دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یکی از جدید دستاوردها در حوزه چاپ سه بعدی، استفاده از قطعات بیولوژیکی و سرامیکی می باشد که در قالب پرینتر های خاص قرار می گیرد و به دنبال آن هستیم که نیازمندیهای مختلف و متفاوت رشته های خاص از قبیل پزشکی، مکانیک، عمران و سایر رشته ها را با آن برطرف سازیم.

بیدریغ با اشاره به زحمات فراوانی که تا رسیدن به این مرحله ادامه داد: حوزه معاونت پژوهشی، گروه مهندسی کامپیوتر، مرکز تحقیقات رباتیک، باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، زحمات فراوانی برای به ثمر رسیدن این دستگاه کشیده اند و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته بتوانیم آن را تبدیل به محصولی جهت رفع مشکلات جامعه و دانشگاه نماییم.

کد خبر: 989033

وب گردی

وب گردی