سازمان ها باید برای تحول دیجیتال، خود را آماده کنند / به صفر رسیدن درآمد اپراتورها در دنیا از پیامک

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نخستین روز از هفته دیجیتال بر نقش و اهمیت اقتصاد و تحول دیجیتال تاکید کرد و از سازمان ها خواست تا شرایط خود را برای تحول دیجیتال منطبق و آماده کنند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نخستین روز از هفته دیجیتال ایران در سمینار تخصصی «تحول دیجیتال و صنعت مخابرات» که در وزارت ارتباطات برگزار شد با بیان اینکه برای ایجاد تحول دیجیتال، باید سازمانها متحول شوند و خود را آماده پذیرش آن کنند، گفت: باید استراتژی حوزه کسب و کار و رویکرد در الگوها و سرمایه گذاری ها را مبتنی بر تحول دیجیتال تغییر داد که این تغییرات از سال 2013-2012 در بعضی از کشورهای دنیا آغاز شده است.

وی استفاده از تحول دیجیتال در دنیا را موجب افزایش درآمد دانست و افزود: طبق آمار مجمع جهانی اقتصاد، کشورهایی که استراتژی تحول دیجیتال را اجرا کردند با افزایش 9 درصدی درآمد، 12درصدی حجم بازار و 26 درصدی سودآوری شرکت ها همراه بودند.

فلاح جوشقانی با اشاره به کاهش درآمد اپراتورهایی که سرویس به روز نشده ارائه می کنند، اظهار کرد: اپراتورهایی که سرویس مشابه قدیمی ارایه می کنند با کاهش درآمد 50 تا 90 درصدی مواجه هستند به‌طوری‌که در سرویس هایی چون پیامک ها این درآمد به صفر رسیده و در حوزه مکالمه نیز درآمد اپراتورها روند کاهشی دارد؛ بنابراین اپراتورها باید با توجه به شرایط جدید باز طراحی شوند و برای تحول جدید آماده باشند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اهداف تحول دیجیتال بیان کرد: ایجاد تحول دیجیتال افزایش سرعت ارایه خدمات، بهبود فرآیند عملیاتی اپراتورها، چابکی سازمان‌ها و کاهش هزینه به خصوص ابزاری که در حوزه مجازی سازی استفاده می شود را در بردارد.

وی با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد که در بازه زمانی سال 2016 که تحول دیجیتال به طور اساسی مطرح شد ارزش افزوده در صنعت 10 هزار میلیارد دلار بود، افزود: پیش بینی می شود که تنهادر بخش محتوا و سرگرمی این رقم به 700 میلیارد دلار برسد.

فلاح جوشقانی ادامه داد: ارزش افزوده در برق با تحول دیجیتال به 1500 میلیارد دلار، در لجستیک 2100 میلیارد دلار، در حمل و نقل و اتومبیل 2600 میلیارد دلار، در الکترونیک 3100 میلیارد دلار رسید.

رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تصریح کرد: در صنعت ICT عواملی مانند کاهش درآمد اپراتورها اهرم هایی هستند تا اپراتورها به سمت تحول دیجیتالی شدن حرکت کنند و به طور مشخص در حوزه ICT به طور کلی 2000میلیارد دلار ارزش افزوده با تحول دیجیتال ایجاد می شود.

وی با اشاره به نقش مهم رگولاتوری در حوزه ICT خاطرنشان کرد: باید طبق تحول دیجیتال رگولاتوری بازطراحی شود همزمان با ورود نسل پنجم تلفن همراه، رگولاتوری مشارکتی در دستور کار قرار دارد.

فلاح جوشقانی افزود: در ساختار جدید رگولاتوری معاونت کسب و کار و بازار پیش بینی شده است که مهمترین هدف آن زمینه سازی در حوزه مقررات‌گذاری و رگولاتوری برای تحول دیجیتال محسوب می شود و رویکرد ما زمینه ساز تحول است.

انتهای پیام/

کد خبر: 989036

وب گردی

وب گردی