مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد کانون فعالیت‌های متخصصان استان اردبیل می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد کانون فعالیت های متخصصان استان اردبیل می شود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی در مراسم آغاز به‌کار مرکز تحقیقات انرژی این واحد دانشگاهی گفت: با توجه به گنجینه عظیم علمی که در استان وجود دارد این مرکز کانونی خواهد بود برای تمام متخصصان استان و کشور که در جهت توسعه راهبردی مسائل جامعه از آن استفاده کنند.

او بیان کرد: در استان اردبیل نیروهای علمی خیلی قوی داریم که اگر این نیروها را به حول مسائل استراتژیک کشور ساماندهی کنیم، برکات زیادی را مشاهده خواهیم کرد.

وی افزود: توسعه پایدار با مسئله انرژی پیوند خورده و اگر امروز تحت فشار قدرت‌های جهانی هستیم بیشتر به دلیل وجود انرژی است که چه به لحاظ انرژی سنتی که وجود دارد و چه انرژی های نو مانند انرژی هسته ای که کشور ما تلاش می کند از سرمایه های علمی خود در جهت خدمت بیشتر به مردم و جامعه از آن استفاده کند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل بیان کرد: در نحوه مدیریت و بهره گیری از انرژی به خصوص انرژی‌های نو نیاز اساسی احساس می‌شود و باید با حمایت و هم افزایی دستگاه های اجرایی و علمی در توسعه دانش و فناوری برای حل مسائل اجتماعی فعالیت های خوبی داشته باشیم.

رسولی گفت: عدم مدیریت یکپارچه انرژی از معضلات اساسی کشور است و ورود به فعالیت در خصوص انرژی به احساس مسئولیت بیشتر نیروهای علمی و اجرایی نیاز است.

در این مراسم علی راهنمایی به عنوان رئیس مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل معرفی شد.

کد خبر: 989041

وب گردی

وب گردی