هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند با تروریسم مقابله کند

رئیس مجلس چین با محکومیت حادثه تروریستی چابهار تأکید کرد: هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند با تروریسم مقابله کند.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز ، چن زو رئیس مجلس چین در دومین کنفرانس رؤسای مجالس ۶ کشور آسیایی که در باره چالش‌های تروریسم و ارتباطات دورن منطقه‌ای در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، حادثه حمله به کنسولگری چین در پاکستان و حادثه تروریستی چابهار را محکوم کرد.

وی با هشدار نسبت به خطر تروریست گفت: همگی باید با تروریسم مبارزه کنیم زیرا هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند با تروریسم مقابله کند.و

چن زو با اشاره به نشست‌ها و جلسات خود با ۶ کشور آسیایی حاضر در کنفرانس گفت: در نشست‌های قبلی به بررسی ابعاد مختلف موضوعات مرتبط با تروریسم پرداخته بودیم و تأکید داریم به صورت مستمر باید این موضوع پیگیری شود.

رئیس مجلس چین بر لزوم همکاری کشورها برای مقابله با تروریسم تأکید کرد و افزود: باید همه کشورها بحث مبارزه با تروریسم را دنبال و قوانین و فعالیت‌های مرتبط را با هماهنگی انجام دهند.

وی از تمامی کشورهای جهان خواست با پیگیری از ایجاد و گسترش سازمان‌های تروریستی جلوگیری کرده و بر لزوم همکاری کشورها در این زمینه تأکید کرد.

چن زو اضافه کرد: ما باید همکاری‌ها و اقدامات انجام شده در راستای ایجاد گروه‌های تروریستی را رصد و با آنها مقابله کنیم.

رئیس مجلس چین خواستار این شد که همکاری کشورها برای مقابله با افراط‌گرایی گسترش یابد تا با این اقدام خطر جذب جوانان از سوی این گروهک‌ها حداقل شود.

وی همچنین به پیشنهاد کشورش برای ایجاد طرح جاده کمربندی اشاره کرد و گفت: کشورهایی که در مسیر جاده ابریشم هستند می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های خود همکاری‌ها را گسترش داده و مسائل را به پیش ببرند.

چن زو همچنین به توضیح راه‌های گسترش همکاری‌های اقتصادی بین ۶ کشور آسیایی پرداخت و تأکید کرد‌ که این فعالیت‌ها باید گسترش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989044

وب گردی

وب گردی