آغاز هفتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران از فردا

هفتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران از فردا (یکشنبه ۱۸ آذر) با حضور ۱۲ گروه دانشجویی آغاز می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مهر، هفتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران از فردا یکشنبه (۱۸ آذر) آغاز می‌شود. مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات امروز بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و به میزبانی خبرگزاری ایسنا برگزار می‌شود. از ساعت ۸:۳۰ فردا یک شنبه ۱۸ آذر ماه نیز مناظره‌ها به صورت دو به دو بین گروه موافق و مخالف گزاره‌ها آغاز می‌شود.

۱۲ تیم شرکت کننده بر سر موضوعات «بیداری اسلامی در منطقه متأثر از انقلاب اسلامی ایران است»، «در شرایط فعلی و با امکانات موجود، اولویت اول برای مدیریت بحران آب، محدود کردن کشاورزی است»، «انقلاب اسلامی ایران را به یک قدرت منطقه‌ای مستقل تبدیل کرد»، «خصوصی سازی در کشورهایی مانند ایران موجب گسترش رانت و فساد اقتصادی می‌شود» و «مهمترین مانع توسعه کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها احساس نبود آزادی بیان است» مناظره می کنند.

همچنین موضوعات، «برای جلوگیری از آسیب‌های جنسی در جامعه باید آموزش‌های مربوط به این حوزه از سنین کودکی شروع شود»، «استقلال مالی دانشگاه‌ها لازمه توسعه علمی آن است»، «کمی گرایی اصلی‌ترین علت تضعیف اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه‌ها (اساتید و دانشجویان) است»، «در صورتی که اروپا قادر به جبران زیان‌های ناشی از خروج آمریکا از برجام نباشد ایران باید از برجام خارج شود» «برخورد نیروی انتظامی با کولبری باید همانند با سایر مظاهر قاچاق باشد»، «دولت نباید در نحوه پوشش مردم دخالت کند» و «تهدید به بستن تنگه هرمز سیاست مؤثری در رویارویی با فشارهای بین المللی و تهدید خارج است» از دیگر موضوعات مناظره است.

روز سه شنبه ۲۰ آذر ماه نیز مراسم اختتامیه برگزار و گروه برتر جایزه خواجه نصیر طوسی را دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989047

وب گردی

وب گردی