رفع محدودیت‌های صنعتی و نیروگاهی کشور به کمک متخصصان دانش‌بنیانی کشور

یکی از شرکت های دانش بنیان در کشور با سابقه ای طولانی از سال 75 با هدف تلاش برای نیل به خودکفایی صنعتی کشور فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در حوزه سیستم های کنترل الکترونیکی صنایع به خصوص نیروگاه ها فعالیت می کند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، ایده اصلی تشکیل این شرکت، بر این مبنا بود که با جذب نیروهای متخصص در بخش های نظامی و دولتی که بعد از بازنشستگی از فعالیت های تخصصی خود دور مانده بودند و بکارگیری تخصص و تجربه این نیروها، بتوان در رفع برخی از تنگناهای صنعتی کشور گام های قابل قبولی برداشت.
به گفته حسینعلی بهجو مدیر عامل شرکت مهندسی بهساز صنیع سیستم، این شرکت، با تمرکز بر روی سیستم های کنترل الکترونیکی صنایع و به خصوص نیروگاه های کشور که در زمینه پشتیبانی از سیستم های خود با تنگناها و محدودیت های شدیدی مواجه بودند، فعالیت خود را آغاز کرده و به رفع این تنگناها و محدودیت ها پرداخت.
وی افزود: به کمک تعهد و تخصص نیروهای کارآزموده شرکت، بسیاری از این محدودیت های صنایع رفع شد. با راه اندازی بخش مکانیک شرکت بهساز، توانستیم با انجام خدمات مهندسی در زمینه تعمیر و بازسازی قطعات داغ توربین های گازی و انواع موتورهای توربینی و همچنین ساخت قطعات پرمصرف این نوع توربین ها، خدمات خود در این زمینه را نیز به نیروگاه های کشور گسترش دهیم.
این فعال دانش بنیانی در کشور ادامه داد: در حال حاضر پس ازکسب تجربه بسیار در امور صنایع نیروگاهی و تولید انرژی، در موقعیتی قرار گرفته ایم که می توانیم خدمات خود را در سطح وسیعتری به صنایع کشور و بخصوص صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و سایر صنایع دیگر ارائه کنیم.
وی در خصوص اهم فعالیت های شرکت، بیان کرد: شرکت در زمینه احداث نیروگاه های گازی وCHP کوچک مقیاس فعالیت می کند که یکی از بارزترین توانمندی های کسب شده در شرکت بهساز، در زمینه احداث نیروگاه های گازی کوچک مقیاس، (از 5 مگاوات تا 50 مگاوات) و واحدهای تولید انرژی است، که شدیداً موردنیاز بخش های مختلف صنعتی کشور است. خدمات شرکت در این زمینه شامل تمامی امور مربوطه از مرحله احداث، راه اندازی، آموزش و پشتیبانی این نوع واحدها است.
به گفته بهجو، بخش الکترونیک و ابزار دقیق، بخش دیگری از فعالیت های شرکت است که در این زمینه می توان به اجرای پروژه های EPC در زمینه سیستم های کنترل الکترونیکی و اتوماسیون صنعتی، طراحی و ساخت سیستم های کنترل و مانیتورینگ جهت استفاده در شبکه های مختلف، طراحی، تأمین تجهیزات، نصب و راه اندازی سیستم های سطح سنج تانک های سوخت، بازسازی و بهینه سازی سیستم های کنترل قدیمی، طراحی و ساخت انواع کارتهای الکترونیکی قدیمی با استفاده از قطعات قابل پشتیبانی، طراحی و ساخت انواع پانل های اپراتوری و تجهیزات ابزار دقیق و غیره اشاره کرد.
وی ادامه داد: شرکت ما در بخش مکانیک و خدمات مهندسی نیز خدمات مختلفی اعم از طراحی و ساخت انواع قطعات مکانیکی پرمصرف موتورهای توربینی و توربین های گاز، طراحی و ساخت انواع لوله های لاستیکی انتقال گاز مایع ، انتقال مواد سوختی ، لوله های لایروبی و قطعات لاستیکی مورد مصرف در صنایع دریایی، ارائه خدمات مشاوره و مهندسی در زمینه ی سیستم های کنترل و اتوماسیون صنعتی، ارائه خدمات مشاوره و مهندسی در زمینه ی صنایع نیروگاهی و تولید انرژی، نصب و راه اندازی ، بهره برداری و کامشنینگ توربین های گاز و بخار ، انجام امور اورهال توربین های گاز و بخار و غیره ارائه می کند.
این فعال حوزه صنعت در کشور در خصوص واحد تحقیق و توسعه شرکت، تصریح کرد: واحد «تحقیق و توسعه» شرکت بهساز صنیع سیستم یکی از ارکان اصلی شرکت است که بلافاصله و همزمان با تاسیس شرکت فعالیت های خود را درچارچوب اهداف شرکت مبنی بر رسیدن به خودکفایی، رفع بخشی از نیاز های کشور به تولیدات دانش محور و بخصوص قطع وابستگی در زمینه سیستم های کنترل هوشمند و انواع کارت های الکترونیکی، آغاز کرد.
وی ادامه داد: بخش تولید ربات های صنعتی و ربات محا فظ (نگهبان هوشمند) از دیگر خدمات قابل ارائه توسط شرکت است که در این زمینه نیز موفق به ارائه خدمات مختلف و رفع نیازهای گوناگون صنایع کشور شدیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 989060

وب گردی

وب گردی