جزییات سرقت ۲ کیلو طلا و کلاهبرداری ۱۵ میلیارد ریالی در مشهد

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از دستگیری عامل سرقت ۲ کیلو طلا و ۳ مالخر اموال مسروقه و همچنین دستگیری متهمان پرونده کلاهبرداری ۱۵ میلیارد ریالی با جعل پروانه حفر چاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار محمدکاظم تقوی با تشریح ۲ پرونده دستگیری عاملان سرقت و کلاهبرداری در مشهد گفت: در پی گزارش سرقت ۲ کیلو طلا از یک کارگاه طلاسازی در مشهد دستورات لازم با توجه به اهمیت موضوع صادر شد.

سردار تقوی افزود: کارآگاهان زبده پایگاه پنجم پلیس آگاهی در مشهد با تحقیقات علمی خود در این رابطه به سرنخ‌هایی دست یافتند که منجر به چهره زنی عامل سرقت شد.

وی گفت: بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد کارگر کارگاه طلاسازی که به موادمخدر اعتیاد دارد مرتکب این سرقت شده است.

کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضائی، عامل سرقت را دستگیر و متهم که راهی جز بیان حقیقت نمی‌دید در اعترافات اولیه خود ۳ مالخر اموال مسروقه را به پلیس معرفی کرد.

وی گفت: کارآگاهان، ۳ متهم دیگر این پرونده را نیز دستگیر کردند و بررسی‌های اولیه نشان داد ۶ میلیارد ریال طلا توسط این مالخران از متهم خریداری شده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: با کسب اطلاعاتی مبنی بر جعل پروانه حفر و بهره برداری از چاه آب کشاورزی در نیشابور تحقیقات پلیسی در این زمینه آغاز شد.

وی افزود: بررسی‌های اولیه پلیس در این رابطه حاکی از آن بود که یک شهروند مبلغ ۱۵ میلیارد ریال در ۳ فقره چک به فردی پرداخت کرده و پروانه جعلی حفر چاه عمیق دریافت کرده است.

وی گفت: اقدامات اطلاعاتی پلیس در پیگیری این پرونده سرنخ جعل پروانه را به مشهد کشاند و کارآگاهان پلیس آگاهی نیشابور در اقدامی غافلگیرانه متهم ۵۲ ساله و یکی از اعضای این باند را شناسایی و دستگیر کردند.

سردار تقوی با اشاره به این مطلب که تعدادی فرم جعلی و همچنین پروانه‌های حفر چاه عمیق در مخفیگاه متهمان کشف شده، گفت: تحقیقات با دستورات مقام قضائی برای کشف دیگر ابعاد مبهم این پرونده ادامه دارد.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 989073

وب گردی

وب گردی