رونمایی از ۴ طرح جدید فناورانه بسیج

چهار طرح جدید فناورانه بسیجیان با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین رونمایی شد.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز ، چهار طرح جدید فناورانه بسیجیان صبح امروز(یکشنبه) و درحاشیه نمایشگاه طرح های فناورانه‌ بسیج با حضور سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین رونمایی شد.

این طرح‌ها عبارتند از طراحی پهپاد بدون سکان vtcu۱۳۳ که در آن برخلاف سایر پهپادها که برای هدایت آنها از سکان ها و سطوح کنترلی استفاده می‌شود، هدایت و جهت گیری این پهپاد با استفاده از تغییر زاویه در خروجی موتورها صورت می‌گیرد. این پهپاد در ماموریت‌های شناسایی و رزمی کاربرد دارد.

در این پهپاد بر خلاف پهپاد های مرسوم که پایداری و کنترل از طریق سکان ها و سطوح کنترلی انجام می شود، هدایت و جهت گیری آن با استفاده از موتورها موثر می‌شود. به گفته سازندگان این طرح موتورهای این پهپاد داری قابلیت تغییر زاویه و سرعت هستند و نوع عمود پرواز آن نیز به زودی ساخته خواهد شد.

شناسایی در مسافت‌های طولانی، حمل و بکارگیری سیستم جنگ الکترونیک رادارهوایی و همچنین پشتیبانی واحد های رزم هوایی از کاربردهای این پهپاد هستند.

محصول دیگری که رونمایی شد، ماده شیمیایی«نیترات باریم» است که در صنایع نظامی و آتش نشانی کاربرد داشته که تا پیش از این وارداتی بوده است و محققان بسیجی موفق به تولید آن شده‌اند.

محصول سوم، تولید فرآورده گیاهی بامبو بدست محققان جوان بسیجی استان گیلان است. این محصول یک منبع غذایی فراسودمند ارگانیک است که حاوی ۱۷ نوع آنزیم و ۱۰ عنصر سودمند معدنی است.

آخرین دستاورد جدیدی که در این نمایشگاه رونمایی شد کتاب کاربرد پلاسما در صنعت هوافضا بود. این کتاب به حمایت مرکز پلاسما و لیزر سازمان بسیج علمی-پژوهشی و توسط مهدی رحیمی و پوریا رضا پور تدوین شده است.

کد خبر: 989139

وب گردی

وب گردی