برگزاری نشست محققان پایان‌نامه‌های کاربردی- صنعتی فناوری نانو

نشست تخصصی محققان پایان‌نامه‌های کاربردی - صنعتی فناوری نانو در محل ستاد نانو برگزار شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ستاد توسعه فناوری نانو به منظور معرفی دستاوردهای پایان‌نامه‌های کاربردی–صنعتی تایید شده در حوزه فناوری نانو، جلسات نشست هم‌اندیشی با حضور محققان این پایان‌نامه‌ها برگزار می‌کند.

مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست‌ها ارزیابی میزان پیشرفت پایان‌نامه دانشجویان؛ آشنایی دانشجویان فعال در یک حوزه مشترک با یکدیگر و با پژوهش‌های مهم آن حوزه؛ شناسایی پایان‌نامه‌های دارای پتانسیل تجاری‌سازی توسط کارگروه‌های ستاد؛ آشنایی بیشتر دانشجویان با برنامه‌های ستاد در بخش توسعه فناوری و صنعت و بازار است.

به همین منظور دومین نشست تخصصی از این سلسله نشست‌های تخصصی در سال 97 در روز پنج شنبه 15 آذرماه در محل ستاد نانو برگزار شد. در این نشست 16 نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی از 13 دانشگاه و 7 رشته مختلف به ارائه دستاوردهای صنعتی و کاربردی خویش پرداختند. اغلب موضوعات ارائه شده در این نشست مربوط به سه حوزه نانومواد، نانوپوشش­ها و نانوجاذب‌ها بوده است. دانشجویان، گزارشی از پایان‌نامه و پیشرفت کار خود را به ویژه در زمینه انواع نانومواد با کاربردهای صنعتی گوناگون همچون تصفیه آلاینده­های زیست محیطی، کاتالیست، پوشش ­های مورد استفاده در توربین، صنایع هوا-فضا و سایر موارد مرتبط، ارائه کردند.

در این نشست، پس از ارائه دانشجویان، کارشناسان کارگروه های مختلف نقطه نظرات و پیشنهادات خویش را جهت پیشرفت و ارتقا فعالیت های دانشجویان بیان نمودند. همچنین براساس نظر کارشناسان، پایان نامه‌های دارای پتانسیل جهت پیگیری‌های آتی به بخش‌های مختلف مانند مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN)، مرکز توسعه نانوالکترونیک ایران (INEC)، کانون پتنت، برنامه طرح های نوآورانه و کارگروه صنعت و بازار معرفی شدند.

لازم به ذکر است که با توجه به تغییرات آیین نامه ستاد نانو برای حمایت از پایان نامه ها، دو نشست آخر از این سلسله نشست ها در تاریخ های 13 دی و 11 بهمن ماه 1397 برگزار خواهد شد. دانشجویانی که پرپوزال مبتنی بر نیاز صنعت آنها تصویب شده باشد و شرایط حضور در نشست را داشته باشند، می‌توانند در یکی از نشست‌های تخصصی شرکت کرده و دستاوردهای خود را ارائه نمایند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989160

وب گردی

وب گردی