رئیسی: راهکار سیاسی برای مشکلات اقتصادی مناسب نیست‌/ باید از یقه سفیدها مالیات گرفت

تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید از یقه سفیدها مالیات گرفت و اگر از کسانی که درآمدهای بالایی دارند مالیات گرفته شود به یقین بسیاری از سوداگری ها حل می‌شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی که امروز به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی سخن می گفت، ضمن گرامیداشت روز دانشجو، گفت: جنبش دانشجویی ۶۵ سال قبل با روشن بینی دانشجویانی که روشنفکران جامعه هستند بوجود آمد.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید جامعه و نیازهای آن را بشناسد، افزود: جنبش دانشجویی در کشور ما همراه بوده با روشن بینی و عدالت و ۱۶ آذر نماد مبارزه با استعمار خارجی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: عدالت خواهی و اصلاح گری در امور از ویژگیهای جنبش دانشجویی بوده و هست و دانشجو اگر کاستی و ظلمی ببینند آن را بر نمیتابد.

رئیس تاکید کرد: دانشجوی سیاسی آن است که جامعه و نیاز آن را خوب بشناسد و به خوبی در جامعه ایفای نقش کند. ما شهدای خود را بهترین روشنفکران جامعه می دانیم.

وی افزود: روشنفکر واقعی کسی است که به استقلال اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور بیاندیشد. ما در مقابل دشمنی های بسیاری که در برابر کشور ما شده است، از هشت سال دفاع مقدس تا جنگ نرمی که همواره نسبت به ما بوده و هست ایستادگی کردیم و همچنان ایستادگی خواهیم کرد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: امروز دشمن تلفیقی از جنگ سخت و نرم را علیه ما اجرا می کند و آنها می خواهند با فشار مضاعف بر ایران در ابعاد اقتصادی و رسانه ای، ملت ایران را به تسلیم واداراند و کاری را که در جنگ سخت نتوانسته‌اند انجام بدهند اینجا به نتیجه برسانند.

رئیسی گفت: امروز وظیفه همه مسولان است که به توان داخلی و جوانان کشور اعتماد کنند و بدانیم راه برون رفت از مشکلاتی که دشمن برای ما ایجاد کرده، اتکای به خداوند و اعتماد به داشته های خودمان است.

وی با اشاره به اینکه امروز راه ما راه ایستادگی، تسلیم نشدن، کار و تولید است، گفت: ما فقط باید در مقابل دشمن ایستادگی داشته باشیم و ترفندهای آنها را بشناسیم همچنین ما باید کنشگری فعال باشیم تا نتیجه بهتری بگیریم‌.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مردم در حوزه های استقلال سیاسی، دفاعی و نظامی، کشور را موفق می دانند اما در حوزه های اجرایی و عملکردها مردم رضایت ندارند. ما در داخل، مشکلات عمده‌ای داریم و این زیبنده جامعه اسلامی ایران نیست.

رئیسی گفت: این حق مردم است که از مسولان بخواهند که عملکرد بهتری داشته باشند. ما در بخش هایی بی تدبیری داریم و همه مشکلات محصول تحریم های خارجی نیست و اگر برخی بی تدبیری ها نبود، مشکلات کمتر می‌شد.

وی تاکید کرد: در عرصه کار و تلاش همه یک نگاه و هدف را دنبال کنیم و بدانیم که این راهکاری است که رهبری بارها بر آن تاکید داشتند. جامعه را دو قطبی کردن، حاشیه را به متن بردن، مسائل فرعی و اصلی را اشتباه آدرس دادن اینها فایده‌ای برای کشور ندارد.

رئیسی افزود: مسائلی همانند بیکاری، تولید و صادرات را باید مد نظر داشته باشیم و به فکر رفع مشکلات داخلی باشیم. ملت ما نشان داده که در دوران سختی ها همواره با اتکای به خدا تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اشکال اینجاست که برخی مشکلات را اقتصادی نمی دانند و به دنبال راهکار سیاسی هستند. ما معتقدیم راهکار سیاسی برای مشکلات اقتصادی مناسب نیست‌.

وی در خصوص اینکه اگر رئیس جمهور می‌شدید چه اتفاقی می افتاد، پاسخ داد: خدا رحم کرد رئیس جمهور نشدیم که دلار ۵ هزار تومان بشود، اما سوال این است، شرایطی که الان هست باید همین طور باقی می ماند یا میشد که امور را بهتر کرد؟

رئیسی افزود: ما می توانستیم مدیریت کنیم منابع ارزی را در جهت منافع کشور باشد، چرا امروز این‌همه نقدینگی داریم؟ این نقدینگی وارد هر بخشی از جامعه شود خرابی به بار می آورد.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: مساله سوداگری و سفته بازی در کشور با راهکار مالیات می تواند حل شود، اگر کسی درآمد دارد باید مالیاتش را هم بدهد. ما در دوسالی که در آستان هستیم مالیات خود را پرداخت کرده‌ ایم.

وی گفت: باید از یقه سفیدها مالیات گرفت و اگر از کسانی که درآمدهای بالایی دارند مالیات گرفته شود به یقین بسیاری از سوداگری ها حل می‌شد. ما بودیم قانون مترقی محیط زیست را متوقف نمی کردیم، ما قانون فرانسه را بر آنچه خودمان داریم ترجیح نمیدادیم.

رئیسی تصریح کرد: اگر ما بودیم قانون تولید مسکن را متوقف نمی‌کردیم، متاسفانه با برخی از نگاه ها و تدابیر امروز دچار مشکلاتی شدیم که می توانست اینطور نباشد.

کد خبر: 989180

وب گردی

وب گردی