خشت هایی به قامت یلدا/ برپایی جشن شب چله برای کودکان کار جنوب شهر تهران

فرهنگسرای مهر با هدف ایجاد حس همدلی و مهربانی با کودکان آسیب دیده و نیازمند جامعه، مراسم آیینی جشن شب یلدا را ویژه کودکان کار در کوره های آجرپزی جنوب شهر تهران برگزار می کند.

به گزارش ایسکانیوز، سعید رنجبریان مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۹ و رئیس فرهنگسرای مهر با اعلام این خبر گفت: جشن کهن ایرانی با عنوان " خشت هایی به قامت یلدا " به منظور دستگیری از کودکان کار و کم برخوردار که در کوره های آجرپزی حاشیه جنوب شهر تهران سکونت دارند، برگزار می شود.

به گفته رنجبریان در این مراسم که با حمایت خیرین و همکاری گروه جهادی "حنیفا" روز سه شنبه 20 آذرماه ساعت ۱۴ در کوره های آجرپزی محله دولتخواه برگزار می شود، شاهنامه خوانی، نمایش شاد موزیکال، قصه گویی و بازی های سنتی و محلی برای کودکان و خانواده ایشان تدارک دیده شده است.

وی در پایان افزود: در حاشیه این برنامه ، مراسم نمادین شب چله به همراه کودکان کار و خانواده های آنها دور کرسی برگزار شده و پس از تفال به حافظ، هدایایی نیز به رسم یادبود به آنها داده می شود.

علاقه‌مندان برای اطلاع از برنامه های فرهنگی هنری منطقه 19 می توانند به نشانی اینترنتی mehr.farhangsara.irمراجعه کرده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ تلفن‌: ۵۵۰۳۲۵۰۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989279

وب گردی

وب گردی