بیش از 2 هزار و 500 اثر هنری به «ایران ساخت» رسید

با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره «ایران ساخت» 2 هزار و 824 اثر متقاضی حضور در جشنواره شدند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، ایران ساخت در این دوره همزمان با سال «حمایت از کالای ایرانی» در بخش های ادبیات، هنر‌های تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال، ایده بازار و دانش آموزی برگزاری می‌شود. در این دوره 474 اثر به بخش ادبیات جشنواره ارسال شد که به ترتیب شامل 211 اثر در حوزه داستان کوتاه، 224 اثر در حوزه شعر و 39 اثر در حوزه مستند نگاری است.
همچنین تعداد آثار ارسالی به بخش هنرهای تجسمی 840 اثر است که در هر یک از حوزه های تصویرسازی، پوستر، کارتون (کاریکاتور) و عکس به ترتیب 93، 305، 230 و 212 اثر ارسال شد. البته بخش عکس جشنواره در قالب جشنواره تصویرسال برگزار شد.

اما در دیگر بخش جشنواره یعنی دیداری و شنیداری 909 اثر دریافت شد که از این تعداد 66 اثر در حوزه تیزر تبلیغاتی، 166 اثر در حوزه فیلم مستند، 57 اثر در حوزه فیلم کوتاه، 81 اثر در حوزه پویانمایی، 194 اثر در حوزه برنامه تلویزیونی و 345 اثر در حوزه برنامه رادیویی است.
264 اثر نیز در بخش رسانه های دیجیتال به جشنواره ارسال شد که در این بخش نیز بازی های رایانه ای 48 بازی، سامانه هوشمند 11 اثر، شبکه اجتماعی17 اثر، نرم افزار تلفن همراه 90 اثر، نرم افزار چند رسانه ای 22 اثر و ب سایت 76 اثر را شامل می شود.

ایده بازار هم که به ایده‌های خلاق با موضوعات روش‌های معرفی، تبلیغ و ترویج کالا و کسب و کار ایرانی، کارآفرینان نوآور، الگو‌ها و روش‌های سرمایه گذاری خطرپذیر، صندوق‌های جسورانه و شتابدهنده‌های برتر و پایان نامه‌های کاربردی بهره برداری شده تعلق دارد در این دوره 230 اثر به این بخش ارسال شد.
از سویی در بخش جدید «دانش آموزی» که با توجه به اهمیت حضور و نقش دانش آموزان در جامعه در این دوره به ایران ساخت اضافه شده است 107 اثر رسید که این بخش پس از پایان جشنواره به فعالیت خود ادامه می دهد.

بر اساس این گزارش، انتخاب اولیه آثار دومین دوره این رویداد آغاز شده است و به زودی هیات داوران انتخاب نهایی اثار در هر بخش را اغاز می کنند.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» 4 تا 8 دی ماه سال جاری برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 989285

وب گردی

وب گردی