فشار آمریکا به هنگ‌کنگ برای اجرای دقیق‌تر تحریم‌های ضدایرانی

وزارت خارجه آمریکا ضمن اعلام خبر سفر اخیر هیات اعزامی واشنگتن به هنگ کنگ، از این کشور خواسته تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران و کره شمالی را به گونه موثرتر و بهتری اجرا کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، دولت آمریکا در ادامه اعزام کارشناسان ارشد خود به کشورهای مختلف به منظور تشدید فشارها برای اجرای تحریم‌های علیه ایران و کره شمالی، هیاتی را به هنگ کنگ فرستاده است.

بنا بر نوشته رسانه‌های هنگ کنگی، سرکنسولگری آمریکا در هنگ کنگ امروز دوشنبه بیانیه‌ای منتشر کرده و از این کشور خواسته، تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی و ایران را موثرتر و بهتر اجرایی کند.

به گزارش «هنگ کنگ اف پی»، این سرکنسولگری آمریکا همچنین خبر داد که یک هیات عالی رتبه وزارتخانه‌های خارجه و تجارت آمریکا چهارشنبه هفته گذشته به هنگ کنگ سفر و تا روز جمعه با نمایندگان چندین سازمان در این کشور دیدار کرده است.

هیات اعزامی واشنگتن علاوه بر رایزنی درباره روابط دوجانبه آمریکا و هنگ کنگ، درباره اجرای تحریم‌های کره شمالی و ایران بحث و تبادل نظر کردند.

مقام‌های آمریکایی در ماه ژانویه سال جاری هم با هشدار به هنگ کنگ گفته بودند که این کشور نباید به بندر و محلی برای «مراودات غیرقانونی» کره شمالی و ایران تبدیل شود.

در بیانیه امروز سرکنسولگری آمریکا در هنگ کنگ آمده است: «تیم آمریکا به هنگ کنگ توصیه کرد که فرایند همکاری اطلاعاتی (بین دو کشور) را بهبود بخشد و منابع بیشتری را به اجرای تحریم‌ها به ویژه تحریم‌های فعالیت‌های کشتیرانی که ناقض تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی و ایران است، اختصاص دهد».

حضور نمایندگان دولت آمریکا در هنگ کنگ در ادامه سفرهای مقام‌های واشنگتن به کشورهای مختلف به منظور فشار بر آنها برای همراهی با تحریم‌های ایران صورت گرفته است. تحریم‌هایی که بعد از خروج غیرقانوین واشنگتن از توافق هسته‌ای برجام بازگشته است.

تاکید آمریکا بر ادامه تحریم‌های کره شمالی هم در حالی صورت گرفته که به رغم دیدار 22 خردادماه سران دو کشور در سنگاپور و رایزنی‌های چند ماههواشنگتن و پیونگ یانگ، اختلاف‌های بین دو طرف بر سر مسائل مختلف همچنان باقی است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 989326

وب گردی

وب گردی