تاثیرگذارترین زنان عرصه فناوری در سال 2018

مجله فوربز آمریکا در گزارشی به معرفی 7 زن قدرتمند در عرصه فناوری که توانسته اند نقش مهمی در تحولات مربوط به این بخش ایفا کنند، پرداخته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه العربیه، سال 2018 شاهد صعود تعدادی از زنان در عرصه فناوری و مشارکت آنان در ایجاد تغییر در مرزهای تکنولوژی بوده و آنها توانسته اند قدرت خود در این زمینه را به اثبات برسانند.

مجله فوربز آمریکا لیستی از زنانی که در سال جاری بیشترین تاثیر در عرصه فناوری داشته اند را منتشر کرده است، مجموعه ای از زنان که هر سال در موسسات بخش تکنولوژی رشد قابل توجهی دارند.

1- « سوزان وویچیتسکی » رئیس اجرایی یوتیوب که برای اولین بار در صدر این لیست قرار گرفته است، وی که همچنین رتبه هفتم در لیست 100 زن قدرتمند جهان نیز را به خود اختصاص داده است از سال 2014 در این جایگاه مشغول به خدمت بوده و از حامیان اصلی تنوع در عرصه تکنولوژی است در گفتگو با فوربز گفت: فناوری قدرتی حیرت آور است که جهان ما را به طور غیرقابل پیش بینی تغییر خواهد داد.

تعداد کاربران یوتیوب تحت مدیریت وویچیتسکی به 1.9 میلیارد نفر در ماه رسید و ارزش آن هم اکنون به حدود 90 میلیارد دلار رسیده است که وی تلاش می کند تا حد ممکن از انتشار محتوای آزار دهنده در یوتیوب جلوگیری نماید.

2- « جینی رومتی » رئیس اجرایی شرکت آی بی ام دومین زن در این لیست بوده و از سال 2012 که مدیریت این شرکت را بر عهده گرفته است. آی بی ام را برای تبدیل شدن به شرکتی در زمینه داده ها که تحولی بسیار مهم در تاریح این شرکت به شمار می رود رهبری کرده است چرا که ساختار شرکت را برای هدایتگری عصر جدیدی از هوش های مصنوعی باز طراحی نموده است. زنجیره بلوکی، امنیت سایبری و رایانش کوانتومی همه بر روی پلت فرم ابری قدرتمند آی بی ام ممکن است و این قابلیت ها امروز این شرکت را پیشرو در عرصه هوش مصنوعی و رایانش ابری برای کارهای مختلف قرار داده است. نیمی از درآمدهای شرکت آی بی ام در سال 2017 مربوط به بخش های فناوری اطلاعات نوظهور به ارزش 79.1 میلیارد دلار بوده است. آی بی ام در اکتبر 2018 از شرکت رد هات پیشرو در عرصه نرم افزارهای منبع باز سبقت گرقته و قراردادی به ارزش 34 میلیارد دلار منعقد نمود که بزرگترین قرار داد در عرصه نرم افزار تاکنون به شمار می رود و این شرکت را در موقعیتی قرار داده است که می تواند با آمازون و مایکروسافت در زمینه رایانش ابری رقابت نماید.

3- « شریل سندبرگ » رئیس بخش عملیات شرکت فیس بوک که از سال 2008 این مسئولیت را بر عهده داشته است. با وجود بحران های رسوایی کمبریج آنالیتیکا و خطرات ادامه دار مربوط به حریم خصوصی که این شرکت با آن مواجه است، برای تبدیل شدن فیس بوک به بستری برای تبلیغات شرکت های کوچک در سال 2016 تمرکز نمود و از این طریق سود این شرکت بزرگ از تبلیغات را 57 درصد افزایش داد.

4- « آنجلا آرندتس » یکی از کارشناسان بازاریابی در سطح جهان و تنها زن در تیم مدیریت شرکت اپل است و در معاونت بخش خرده فروشی این شرکت مشغول به فعالیت است. چنانچه رئیس اجرایی سابق شرکت انگلیسی بربری فعال در عرصه مُد بوده که موفقیت های بزرگی را محقق نمود. وی از سال 2014 که به شرکت اپل وارد شده 50 درصد از نیروهای کار در این شرکت بزرگ را مدیریت کرده و بر توسعه شرکت در کشور چین نظارت داشته، آنچنان که در 3 سال گذشته اقدام به افتتاح 41 فروشگاه در این کشور نموده است.

5- « سفرا کتز » مدیر اجرایی شرکت اوراکل از سال 2014 است که بعد از استفعای لری الیسون موسس این شرکت از مقام خود، در این جایگاه مشغول به کار است. اوراکل تحت مدیریت وی از برنامه های معمول رایانه ای به تولیدات مبتنی بر رایانش ابری منتقل شد و اقدام به توسعه زیر ساخت های مبتنی بر رایانش ابری نمود تا بتواند با قدرت بیشتری به رقابت پرداخته و مشتری های بیشتری را جذب نماید.

6- « روث پورات » از سال 2015 مدیر مالی شرکت آلفابت بوده و نقش مهمی در افزایش قیمت سهام گوگل از طریق بازطراحی ساختار سازمانی بخش های شرکت و وضع قوانین حسابرسی مالی ایفا نمود. وی پیش از این تاکید کرده بود که برای افزایش عملیات سرمایه گذاری در فناوری های هوش مصنوعی و تکنولوژی های متمرکز بر توسعه گوشی های تلفن همراه هوشمند و تبلیغات از طریق آن تلاش می کند.

7- « امی هود » مدیر مالی شرکت مایکروسافت از سال 2013 است و تحت مدیریت وی این شرکت پس از اپل توانست به جایگاه دومین شرکت آمریکایی به لحاظ ارزش آن در بازار دست یابد. از زمانی که امی هود مدیر مالی مایکروسافت شده است سهام این شرکت حدود 300 درصد افزایش را شاهد بوده است. وی در عقد 57 قرارداد در طول حضور خود در این شرکت بزرگ نقشی محوری ایفا کرده است که از جمله آنها قراراد 7.5 میلیارد دلاری برای توسعه نرم افزارهای گیت‌ هاب است. همچنین سرمایه گذاری در بخش های قدیمی مایکروسافت مانند ویندوز را کاهش داده و به سوی افزایش سرمایه گذاری در بخش رایانش ابری حرکت کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 989343

وب گردی

وب گردی