قادری‌فر: کارآفرینی عمومی را به کارآفرینی فناورانه در کشور تبدیل کردیم

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری گفت: امروزه ما افتخار می کنیم کارآفرینی عمومی را به کارآفرینی فناورانه در کشور تبدیل کرده‌ایم؛ زیرا کارآفرینی فناورانه مفهومی بالاتر از کارآفرینی عمومی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دومین کنفرانس ملی کارآفرینی امروز (سه شنبه) در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد و دکتر قادری‌فر، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ضمن خسته نباشید به دست اندرکاران و اندیشمندان این رویداد مهم در حوزه علم و فناوری، در این کنفرانس اظهار کرد: موضوع کارآفرینی به عنوان توسعه مفهومی بر اساس اکوسیستم با محوریت دانشگاه‌های برتر کشور و به ویژه دانشگاه شریف مطرح شده و در حال ورود به مرحله‌ای جدید است.

وی ادامه داد: امروزه ما افتخار می کنیم کارآفرینی عمومی را به کارآفرینی فناورانه در کشور تبدیل کرده ایم؛ زیرا کارآفرینی فناورانه، مفهومی بالاتر از کارآفرینی عمومی است و موجب خلق موقعیت ها و ارزش های اقتصادی بیشتر و بهتر نیز خواهد شد.

قادری‌فر تصریح کرد: امیدواریم با علم نافع بتوانیم توسعه چشمگیری را در بحث کارآفرینی در کشور شاهد باشیم. در حال حاضر تعداد شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی به بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ عدد رسیده است؛ همچنین در اکوسیستم نوآوری و فناوری رتبه اول را به خود اختصاص داده است. در واقع یکی از کشورهای پیشتاز در گسترش این رویکرد جدید هستیم.

وی ادامه داد: یکی از ملزومات برای کسانی که می خواهند وارد بحث کارآفرینی شوند، داشتن شهامت و جسارت است؛ زیرا کارآفرینی فناورانه به دلیل سختی ها و ریسک هایی که در این مسیر دارد، نیازمند این ویژگی مهم است.

قادری فر در پایان بیان کرد: در راستای این توسعه، اولین راهکار، ایجاد سرمایه گذاری شرکت های خطرپذیر و جسورانه است. همچنین باید موضوعات دیگر مانند مالکیت های معنوی و استراتژی راهبردی اثربخش را برای توسعه بیشتر شاهد باشیم و نقش موثری را در گسترش شرکت های دانش بنیان ایفا کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 989374

وب گردی

وب گردی