پورحسین: ارتقای فرهنگ «خانواده مداری» امنیت روانی و اخلاقی جامعه را در پی خواهد داشت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ارتقاء فرهنگ خانواده مداری، باعث ایجاد امنیت اخلاقی، روانی و فرهنگی در جامعه خواهد شد و دولت بایستی با ایجاد اشتغال مناسب برای جوانان این امنیت را در جامعه ایجاد کند.

شکور پورحسین شقلان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مسئله ازدواج جوانان و ازدواج دانشجویی اظهار داشت: خانواده به عنوان یکی از بنیادی‌ترین ارکان جامعه اسلامی و با توجه به مبانی دینی و عقیدتی جامعه ما، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و دانشگاه ها نیز در راستای تشکیل خانواده می توانند نقش موثری ایفا کنند.

وی افزود: رویکردهای موجود بر این عقیده استوار است که فرآیند تشکیل خانواده به نوعی تسهیل شود؛ اما مقدمات این فرآیند موارد دیگری است که باید فراهم شود؛ قشر جوان و دانشجو به عنوان قشری مولد برای رسیدن به تشکیل خانواده بایستی چندین مرحله را طی کند.

پورحسین ادامه داد: این مراحل شامل بلوغ جسمی، جنسی، روحی، ذهنی، روانی و اقتصادی است؛ یعنی هنگامی که جوانی به بلوغ اقتصادی برسد و توانایی اداره یک خانواده را داشته باشد، آماده تشکیل زندگی و خانواده شده است. اولین مولفه این فرآیند دارا بودن شغلی مناسب است که یک جوان باید داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمار و ارقام نشان می دهد که کشور ایران، کشوری جوان است؛ اما به دلیل مسائل اقتصادی و معیشتی، جوانان قادر به تشکیل خانواده و ازدواج نیستند. نیروی انسانی نیز یکی از ارکان توسعه کشور است و لذا باید برای این نیروی انسانی شغلی مناسب ایجاد کرد.

وی با اشاره به موضوع اشتغال جوانان گفت: اگر دولت های مختلف موضوع اشتغال جوانان و دانشجویان را حل کنند، طبیعتا ازدواج نیز افزایش می یابد و دیگر جوان از دولت درخواست تسهیلات برای ازدواج نخواهد کرد. جوان هنگامی که تحصیلات خود را به پایان می رساند، بیش از هرچیزی به دنبال شغلی مناسب است و دولت وظیفه دارد که در راستای تامین شغل برای این جوان از هیچ تلاشی دریغ نکند.

پورحسین تاکید کرد: ارتقای فرهنگ خانواده مداری، باعث ایجاد امنیت اخلاقی، روانی و فرهنگی در جامعه خواهد شد و دولت بایستی با ایجاد اشتغال مناسب برای جوانان این امنیت را در جامعه ایجاد کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله ازدواج های دانشجویی و حمایت دانشگاه‌ها از موضوع ازدواج اذعان داشت: خوشبختانه دانشگاه‌های کشور سنتی را تحت عنوان ازدواج‌های دانشجویی پایه گذاری کرده‌اند که امری بسیار پسندیده است و به وسیله آن، نهادهای متولی تسهیلاتی را برای ازدواج جوانان فراهم می کنند. دانشگاه های کشور نیز وظیفه دارند حمایتی فراگیر را از نهاد خانواده و تشکیل زندگی جوانان داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989377

وب گردی

وب گردی