برگزاری دوره گردشگری سلامت در اهواز

دوره آموزشی «گردشگری سلامت» با همکاری معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان و با هدف تبیین جایگاه آژانس‎های مسافرتی و تورلیدرها در صنعت گردشگری سلامت، با تدریس مسعود سپهری از کارشناسان این حوزه در اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان برپا شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مسعود سپهری در حاشیه این کلاس آموزشی که با حضور فعالان گردشگری استان در محل سالن جلسات اداره‎ کل میراث فرهنگی خوزستان برگزار شد، با بیان این‎که هدف از تشکیل این کلاس آموزشی تبیین جایگاه آژانسهای مسافرتی و تورلیدرها در صنعت گردشگری سلامت برای شرکتکنندگان بود گفت: مباحثی که در این کلاس‎ها مطرح میشود بیشتر با محوریت آگاهسازی آژانسهای گردشگری و تورلیدرهاست و ما در صدد هستیم تا به واسطه برپایی این کلاس‎ها، آژانسهای گردشگری ضمن اطلاع از جایگاه خود در حوزه گردشگری سلامت، دریابند که از چه نقطه‎ای باید کار خود را در این حوزه آغاز کنند و در نهایت چه خدماتی را به گردشگر سلامت ارائه دهند.

او در ادامه در تعریف گردشگری سلامت گفت: گردشگری سلامت در تعریف سازمان جهانی گردشگری (WTO)، به آن نوع از گردشگری اطلاق می‎شود که گردشگر با هدف استفاده از خدمات سلامتی روح و جسم و نیز خدمات درمان به مدت بیش از 24 ساعت در کشور مقصد اقامت پیدا می‎کند.

این کارشناس حوزه گردشگری سلامت با اشاره به مباحث مطرح‎شده در این کلاس آموزشی تصریح کرد: در این دوره آموزشی در خصوص مفاهیم، تعاریف اولیه گردشگری سلامت، اهداف این نوع از گردشگری در ایران و دنیا و مزیت‎های نسبی که ایران درخصوص جذب گردشگر سلامت به نسبت سایر کشورهای دنیا داراست، بحث شد.

وی افزود: همچنین درباره اقداماتی که از سال 82 به بعد در این حوزه در ایران انجام و منجر به این شده است که بین 0.5% تا 1% گردش مالی گردشگری دنیا (معادل یک تا دو میلیارد دلار در سال) در ایران جذب شود صحبت شد.

سپهری گفت: در بخشی از این کلاس آموزشی، یک آمار مقایسه‎ای از هزینه‎های درمان در کشورهای پیشرفته، کشورهای منطقه و ایران ارائه و نشان داده شد که ایران باتوجه به تعرفه‎های موجود از مزیت نسبتاً خوبی برای جذب گردشگر سلامت برخوردار است.

او اضافه کرد: در پایان این دوره آموزشی نیز راهکارهایی که می‎توانیم به واسطه آن سهم گردشگر ورودی به کشور را در استان بالا ببریم، به حاضرین در کلاس ارائه کردیم.

این کارشناس حوزه گردشگری سلامت در پایان با بیان این‎که خوشبختانه طی سال‎های اخیر در استان خوزستان فعالیت‎های خوبی از سوی اداره‎کل میراث فرهنگی در حوزه ساماندهی آژانس‎های مسافرتی‎ که تمایل به جذب گردشگر سلامت دارند انجام شده است، اظهار امیدواری کرد: با اقدامات اصولی در حوزه این نوع از گردشگری در استان شاهد توسعه بیش از پیش گردشگری استان خوزستان باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 989393

وب گردی

وب گردی