دعواهای سیاسی، مانع پیشرفت پیام رسان های داخلی شد

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی توانمندی های علمی و پژوهشی زیادی دارند، اقدامات این دانشجویان در زمینه های رباتیک و هایتک مهر تاییدی بر این موضوع است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی و رئیس اسبق رسانه ملی در مراسم جشن روز دانشجو در دانشکده فنی‌و‌مهندسی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، با اشاره به مسئله سانسور در صدا و سیما اظهار داشت: قبل از این که بنده به سمت رئیس سازمان صدا و سیما منصوب شوم، بسیاری از فیلم‌ها به دلیل این که با موازین اسلامی مطابقت نداشت، قابل پخش نبود.

وی افزود: پس از این که من در رسانه ملی حضور یافتم، جوانان نخبه ای به بنده پیشنهادی تحت عنوان روتوسکوپی را دادند که با اقداماتی نرم افزاری مشکل سانسور برطرف شود؛ ما توقع این را نداریم که صدا و سیما روی ارزش هایی که مردم برای آن خون داده اند، پا بگذارد.

ضرغامی ادامه داد: قدرت فرهنگی کشور ایران به حدی است که می توانیم بدون کوچک ترین ابتذالی برنامه های فرهنگی و شاد داشته باشیم.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نهادی انقلابی است و از ظرفیت بسیار بالایی در زمینه های علمی و فرهنگی برخوردار است؛ توانمندی های علمی در دانشگاه آزاد بسیار بالاست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اذعان داشت: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی توانمندی های علمی و پژوهشی زیادی دارند، اقدامات این دانشجویان در زمینه های رباتیک و هایتک مهر تاییدی بر این موضوع است.

وی با اشاره به موضوع پیام رسان های داخلی اظهار کرد: موضوع پیام رسان های داخلی، پروژه ای که می توانست در کنار پیام رسان های خارجی به پیشرفت های قابل توجهی دست یابد؛ دولت باید در چند سال اخیر تمام توان خود را بر این موضوع می گذاشت و سرمایه گذاری بیشتری می کرد تا پیام رسان هایی با سرعت بالا و کم هزینه در اختیار مردم قرار می‌گرفت.

ضرغامی خاطر نشان کرد: متاسفانه مسائل و دعواهای سیاسی، مانع پیشرفت این پیام رسان ها شد؛ روز گذشته در خصوص فیلترینگ به دستور رئیس جمهور سخنانی را مطرح کردم مورد انتقاد شورای اطلاع رسانی دولت قرار گرفت، اما در جریان اعتراضات دی ماه طی جلسه شورای عالی امنیت ملی که رئیس آن رئیس جمهور است دستور فیلترینگ تلگرام به وزارت ارتباطات ابلاغ شد.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به پیام رسان های هاتگرام و تلگرام طلایی گفت: با آمدن این پیام رسان ها، عملا می توان گفت که تلگرام فیلتر نیست؛ جمهوری اسلامی می بایست پیام رسان هایی را با امکاناتی مطلوب طراحی می کرد که همراه با تجهیزات مورد نیاز به پیشرفت می رسید.

ضرغامی اضافه کرد: در مقطعی جوانان دانشمند و نخبه کشور بدون پشتوانه و با امکانات داخلی، پیام رسان هایی را طراحی کردند که بسیاری از آن ها عملکرد خوبی داشتند؛ اما به دلیل ظهور هاتگرام و تلگرام طلایی این پیام رسان ها پیشرفت چندانی نکردند و بسیاری از مردم بار دیگر به تلگرام کوچ کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 989418

وب گردی

وب گردی