ایجاد سامانه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر طرح‌های فناورانه

معاونت علمی و فناوری سامانه‌ای برای تأمین مالی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر طرح‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور، جهت شکل‌گیری و توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان در کشور راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در راستای بند 2 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، سامانه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر طرح‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور، جهت شکل‌گیری و توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان در کشور طراحی، راه‌اندازی و راهبری می‌شود.
به همین منظور علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی با شرکت گروه پیشگامان کارآفرینی کارن تفاهم‌نامه‌ای امضا کرد.

طبق این تفاهم‌نامه شرکت گروه پیشگامان کارآفرینی کارن نسبت به ایجاد سامانه‌ای به‌منظور تکمیل چرخه تأمین مالی حوزه دانش‌بنیان و ارائه خدماتی نظیر ارزش‌گذاری، ارزیابی موشکافانه و غیره به سرمایه‌گذاران و صاحبان ایده و شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور اقدام می‌کند.

از مزایای این سامانه می‌توان به ایجاد شبکه سرمایه‌گذاران؛ ایجاد بانک طرح‌های فناورانه و نوآورانه و خلاق؛ ارزیابی طرح‌ها به منظور حصول اطمینان از صحت اطلاعات؛ تشخیص مناسب فرصت‌های سرمایه‌گذاری و معرفی به سرمایه‌گذاران؛ دسترسی سریع سرمایه پذیر به سرمایه‌گذاران؛ ارائه ابزارها و روش‌های نوین تأمین مالی و سرمایه‌گذاری و نیز آموزش و فرهنگ‌سازی استفاده از روش‌های کارآمد تأمین مالی اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989433

وب گردی

وب گردی