سخنان پمپئو غیردیپلماتیک و اشتباه هستند

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد سخنان وزیر خارجه آمریکا و ادعاهای وی درباره ارسال دو هواپیمای بمب افکن روسی به ونزوئلا غیردیپلماتیک و اشتباه است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به اظهارات آمریکا در خصوص بیهوده نامیدن هزینه ارسال دو بمب افکن روسی به ونزوئلا گفت: کشوری که نصف بودجه دفاعی اش کل آفریقا را سیر می‌کند، حق ندارد درمورد بودجه دفاعی و نظامی سایر کشورهای سخن بگوید.

پسکوف با رد اظهارات مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه روسیه با ارسال هواپیما به ونزوئلا پول مردمش را حیف و میل می کند گفت: این اظهار نظرهای پامپئو غیردیپلماتیک و اشتباه هستند. ما این کار را کاملا نامناسب قلمداد می‌کنیم.

لازم به ذکر است روز دوشنبه دو فروند بمب افکن راهبردی توپولف-160 نیروی هوافضای روسیه که ظرفیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارند به ونزوئلا پرواز کردند.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در حساب توئیتری خود به این مساله واکنش داده و نوشت: «دولت روسیه از آن سوی جهان بمب افکن خود را به ونزوئلا فرستاد. مردم روسیه و ونزوئلا باید بفهمند که این دولت های فاسد آنها، پول های کشور را بیهوده خرج می کنند و آزادی و استقلال را خفه می کنند و باعث رنج مردم خود می شوند».

انتهای پیام /

کد خبر: 989454

وب گردی

وب گردی