دانشگاه شریف، در حوزه کارآفرینی تعاملات خوبی با دانشگاه آزاد دارد

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف گفت: تعاملات و همکاری‌های خوبی با برخی از واحدهای دانشگاه آزاداسلامی به ویژه دانشگاه آزاد واحد قزوین در ارتباط با ایجاد مرکز رشد و شتاب‌دهنده داشته ایم. ما آمادگی خود را در راستای گسترش تعاملات، تبادل تجربیات و تخصص‌ها با تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اعلام می کنیم و امیدواریم بتوانیم با این روش گام بزرگی در توسعه فرهنگ کارآفرینی و کسب و کار کشور برداریم.

مجید دهبیدی پور رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید در بحث کارآفرینی به برنامه ها و شاخص های متعددی توجه کنند؛ از سیاست‌گذاری ها و روش های مدیریتی گرفته تا حمایت هایی که باید در مسیر اجرا بررسی شود.

وی ادامه داد: سابقه دانشگاه صنعتی شریف در بحث کارآفرینی به سال 79 با افتتاح مرکز کارآفرینی در این دانشگاه برمی‌گردد و دستاوردهای مهمی نیز در این حوزه به دست آمد. موضوعی که ما سعی کردیم در اولویت اهداف خود قرار دهیم؛ اما در این راستا باید به ظرفیت دانشگاه و دانشجویان توجه کنیم.

دهبیدی پور افزود: موضوع و دغدغه مهم دیگر این است که اگر ما می خواهیم سیستم کارآفرینی خوب ایجاد کنیم ، باید به مدل انتفاع دانشگاه توجه کنیم و این که خود ما باید به سمت بنگاه داری برویم یا اینکه از مشارکت بخش خصوصی در این زمینه استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: ما سعی کرده ایم در زمینه کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان فضایی را فراهم کنیم که دانشجویان و فارغ التحصیلان ما اولا در حین تحصیل مهارت نرم که مربوط به حوزه کارآفرینی است را فرا گیرند ثانیا امکاناتی در اختیار آن ها قرار دهیم تا بتوانند شرکت های دانش بنیان و کسب و کاری خود را ایجاد و در نهایت توسعه دهند. همچنین ما تلاش می کنیم که این شرکت ها پس از شروع کار به مرور بتوانند دانشگاه را به انتفاع برسانند و دانشگاه های مختلف کشور می توانند از آن الگو برداری کنند و بهره مند شوند.

دهبیدی‌پور در ادامه گفت: همچنین تعاملات و همکاری های خوبی با برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه دانشگاه آزاد واحد قزوین در ارتباط با ایجاد مرکز رشد و شتاب‌دهنده داشته ایم. ما آمادگی خود را در راستای گسترش تعاملات و تبادلات تجربیات و تخصص‌ها با تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اعلام می کنیم و امیدواریم بتوانیم با این روش گام بزرگی در توسعه فرهنگ کارآفرینی و کسب و کار کشور برداریم.

وی در پایان تاکید کرد: بودجه‌های اختصاص یافته به بخش کارآفرینی نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته است، در واقع وقتی به گذشته نگاه می کنیم حمایت های مالی بسیار بهتر شده است؛ اما وقتی به ظرفیت های قشر دانشگاهی خود نگاه می کنیم، در می یابیم هنوز راه زیادی تا رسیدن به اهداف کلان خود در زمینه کارآفرینی و کسب و کار داریم که امیدواریم مسئولین مربوطه با برنامه ریزی ها و سیاست‌گذاری های مناسبی که خواهند داشت می توانیم به پیشرفت های چشم‌گیری در این حوزه دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 989504

وب گردی

وب گردی