اشتغال زایی با کم ترین هزینه از مزایای استارتاپ ها است

اولین رویداد علمی استارت آپ ویکند انتخاب شو، به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز در سالن همایش های غدیر مجتمع دانشگاهی ولایت این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حیدر امیران، دبیر علمی این رویداد گفت: این نوید را به شما می دهم که اگر کارها و برنامه های شما خوب پیش برود، سرمایه گذاران خوبی را دعوت کرده ایم که با همکاری شما، ایده هایتان به یک کسب و کار خوب تبدیل شود.
وی افزود: در صحبت هایم چند نکته گنجانده شده است که بخش اول آن، متوجه اهمیت استارت آپ ها خواهد بود. با توجه به این که استارت آپ ها می توانند به صورت انفجاری شغل ایجاد کنند و برخلاف کسب و کارهای سنتی، توانایی ایجاد شغل در ابعاد میلیونی را دارند، در دنیا مورد توجه قرار گرفته اند.
امیران ادامه داد: به عنوان مثال، طبق برآوردی که شده است، بیش از ۲۰۰ میلیون تومان باید هزینه شود تا بتوانیم برای یک نفر در ایران خودرو شغل ایجاد کنیم ؛ در صورتی که با ۱۰ میلیون تومان، می توان در استارت آپ ها شغل ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: 77 هزار میلیارد تومن از تجارت الکترونیک کشور به تجارت گوشی های هوشمند تعلق دارد؛ این عدد بسیار قابل توجه است، چراکه استارت آپ ها می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن، بر روی گوشی های هوشمند کسب و کار ایجاد کنند.
دبیر علمی اولین رویداد استارت آپ ویکند انتخاب شو گفت: تا سال 1403 اپلیکیشن های اطلاع رسانی، سهم عمده اپلیکیشن ها را در ایران به خود اختصاص خواهند داد. همچنین پیش بینی می شود که در آن سال، بر روی هر تلفن هوشمند، حداقل 56 اپلیکیشن نصب شود.
او ادامه داد: پیش بینی اندیشکده مدیران و کارآفرینان ایرانی نشان می دهد که در سال 1403، 43درصد از اپلیکیشن های نصب شده بر روی گوشی های هوشمند، ایرانی خواهد بود.
امیران تأکید کرد: در پرتغال نزدیک به 15 درصد از شرکت هایی که احداث شده اند، شرکت های استارت آپی هستند و این سهم در آینده افزایش خواهد یافت؛ چراکه استارت آپ ها تنها جایی هستند که می توانند به صورت انفجاری و تهاجمی، شغل ایجاد کنند.
وی افزود: یکی از مهم ترین بخش های اکوسیستم استارت آپ ها، دانشگاه ها هستند؛ اما باید توجه داشت که دانشگاه ها صرفا نقش حمایتی دارند.
این استاد دانشگاه گفت: یکی از مهم ترین مسائل در استارت آپ ها، ایده است. افراد بسیاری وجود دارند که بر نرم افزار نویسی مسلط هستند، اما ایده ندارند. الآن این فرصت در دانشگاه فراهم شده است که در طی 3 روز، از طریق امکانات موجود در دانشگاه، به یک ایده خوب دست یابید.
وی ضمن بیان این که 63درصد از استارت آپ هایی که در حوزه اطلاعات فعالیت می کنند، شکست می خورند، گفت: عوامل مختلفی در شکست استارت آپ ها مؤثر است که عدم توجه به نیاز بازار، از مهم ترین آن ها است.
دبیر علمی اولین رویداد استارت آپ ویکند انتخاب شو ادامه داد: کوچک بودن اکوسیستم ایده ای که استارت آپ ها به سراغ آن می روند و عدم استقامت در راه، از دیگر عواملی است که سبب شکست استارت آپ ها می شود.
حیدر امیران در انتها، نکاتی را در خصوص نحوه برگزاری رویداد، الزامات تیم ها برای موفقیت و برنامه های پیش رو یادآور شد.
انتهای پیام/

کد خبر: 989510

وب گردی

وب گردی