افشای چهره آمریکا در مستندی از هیسپان تی وی

شبکه هیسپان تی وی با پخش مستند «تاخیر، انکار، آرزوی مرگ برای تو» به بررسی برخی آثار منفی باقی مانده از حمله آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ بر روی سربازان آمریکایی می‌پردازد.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، این مستند به کارگردانی و تهیه‌کنندگی گریگوری لاوت محصول سال ۲۰۱۷ است و ضمن اشاره به مشکل دفع زباله به‌عنوان مشکل عمده آمریکا در آغاز جنگ افغانستان و عراق، تبعات باقی مانده از حل این مشکل در سربازان آمریکایی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.
این مستند نشان می‌دهد که آمریکا برای حل این مشکل اقدام به حفر چاله‌های بزرگ برای سوزاندن زباله‌های به جا مانده از ارتش آمریکا کرده بود و هر گونه زباله از لاستیک و پلاستیک تا زباله‌های بیمارستانی، مدفوع انسانی و اعضای بدن در این چاله‌ها سوزانده می‌شد. این مستند در ادامه به گفت‌و‌گو با چند تن از سربازانی که مامور سوزاندن این زباله‌های خطرناک در چاله‌های نامناسب بوده و به دلیل قرار گرفتن در معرض مواد سمی ناشی از این کار به سرطان مبتلا شده‌اند پرداخته و جزییات این امر را از زبان آن‌ها بازگو می‌کند.
در ادامه کارگردان به سراغ شرکتی که مسئول سوزاندن این زباله ها بوده می رود و عدم پذیرش مسئولیت این اتفاق به رغم وجود ادله‌های فراوان، از سوی دولت آمریکا با هدف شانه خالی کردن از پرداخت هزینه چند میلیارد دلاری برای معالجه و غرامت این سربازان را مورد نقد و بررسی قرار می دهد. عملکرد نامناسب شرکت «کی بی آر» به عنوان پیمانکار مسوول امحای زباله‌ها و عدم پاسخگویی دیک چنی معاون جرج بوش و مدیرعامل سابق این شرکت در زمینه سهل انگاری صورت گرفته و مشکلات ایجاد شده از دیگر مواردی است که در این مستند مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
مستند «تاخیر، انکار، آرزوی مرگ برای تو» (Delay, Deny, Hope You Die) در ۳ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای از پنج شنبه 22 آذر ماه ساعت 8:30 از هیسپان تی وی پخش و در ساعات 15:30 و 21:30 همان روز تکرار می شود.

کد خبر: 989544

وب گردی

وب گردی