حلقه بازنشسته ها در حال چیدمان مدیران سازمان سینمایی؟

حلقه بازنشسته های سازمان سینمایی که گمان می رفت با قانون بازنشستگی از سازمان سینمایی بروند اینروزها در حال چیدمان مدیران خود در بخش های مختلف هستند.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز، پس از کش و قوس های بسیار بالاخره محمد مهدی حیدریان از سازمان سینمایی رفت. رفتنی که البته به نظر می رسد بیشتر در ظاهر باشد.
به رغم تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان و دستورالعمل رییس جمهور مبنی بر لزوم اجرای این قانون، حالا در سازمان سینمایی همین بازنشسته ها در تلاش برای نشاندن آدم های منصوب خود در بخش های مختلف هستند.
یکی از بخش هایی که از دوران ایوبی دستخوش تغییر نشد مدیریت شبکه نمایش خانگی بود، جایی که مدیرکل این بخش صندلی خود را سفت چسبید و به رغم همه انتقادات، کسی او را تغییر نداد.
اینروزها اما مشاور ارشد رییس سابق و مرد بازنشسته و پرحاشیه سینما که هنوز در سازمان سینمایی رفت و آمدی دارد و همچنان در تصمیم گیری های سینمایی اثرگذار است در تلاش برای نشاندن یکی از افراد منصوب خود در بخش هایی از شبکه نمایش خانگی است و گویا تصمیم دارد با جهشی بزرگ، لطفی بزرگ در حق این منصوب خود داشته باشد.
او در تلاش است پس از کنار گذاشته شدن یکی از کسانی که سال گذشته در شقه ای از روابط عمومی صاحب عمل بود و امسال دستش خالی مانده، دست او را بند کند و دین خود را به این فعال روابط عمومی که نامی نیکو در میان اهالی رسانه ندارد ادا کند.
این در حالی است که این فعال روابط عمومی پیشتر از طریق برخی رسانه ها تلاش کرده بود حتی خود را به عنوان گزینه ریاست سازمان سینمایی و دبیری جشنواره فیلم فجر هم معرفی کند اما در نهایت با فشار از بالا وارد گعده روابط عمومی جشنواره جهانی فجر شد و با رفتن رییس سابق سینمایی، دیگر فشاری وجود ندارد.
پیشتر نیز گماشته ی مشاور ارشد بازنشسته، خود را در یکی از رسانه ها به عنوان گزینه مدیریت انجمن سینمای جوان مطرح کرده بود!.
در این شرایط باید دید آیا فشار بازنشسته ها به انتظامی جواب می دهد و آقای روابط عمومی به آرزوی دیرینه خود یعنی مدیریت یکی از بخش های سینما می رسد؟
با توجه به دایره اشراف انتظامی رییس تازه وارد سازمان سینمایی، این انتظار وجود دارد دست مدیران بازنشسته از سینما قطع و دمی جدید در این سینما دمیده شود.
انتصاب افرادی که یدک کش تفکرات کهنه ای در سینما هستند که حاصلش می شود نمایش فیلم های شانه تخم مرغی بر پرده نقره ای سینما نتیجه ای جز ادامه زوال این هنر در کشور و قربانی شدن فیلم های مهم و موثر نخواهد داشت.

کد خبر: 989546

وب گردی

وب گردی