معاون وزیر خارجه آمریکا برای رایزنی علیه ایران به وین می‌رود

قائم مقام وزارت خارجه آمریکا فردا پنجشنبه برای رایزنی‌های ضد ایرانی با دولت اتریش که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، به وین سفر می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، وزارت خارجه آمریکا از سفر دوره‌ای نفر دوم این وزارتخانه به چند کشور اروپایی به منظور تاکید بر «لزوم مقابله با فعالیت‌های ایران و روسیه» خبر داده است.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، «جان سالیوان» قائم مقام این وزارتخانه از امروز (دوازهم دسامبر) تا بیستم دسامبر به اسلواکی، اتریش، بوسنی و هرزگوین، مقدونیه و لهستان سفر و با مقام‌های این کشورها درباره مسائل دوجانبه و برخی موضوعات بین‌المللی رایزنی می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که سالیوان در دیدار با مقام‌های اسلواکی ضمن رایزنی درباره روابط دوجانبه، در خصوص «تجاوزگری روسیه در اروپا» هم رایزنی خواهد کرد.

قرار است سالیوان به اتریش سفر و با مقام‌های این کشور علیه ایران و روسیه رایزنی کند. اتریش تا پایان سال جاری میلادی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: سالیوان در وین قدردانی ایالات متحده را درباره کمک‌های اتریش در زمینه همکاری امنیتی در افغانستان و بالکان غربی ابراز خواهد کرد و همچنین به مقام‌های ارشد (اتریشی) بر لزوم مقابله با فعالیت‌های بدخواهانه ایران و روسیه تاکید خواهد کرد».

قدردانی وزارت خارجه آمریکا از مواضع اتریش در حالی صورت می‌گیرد که این کشور در هفته‌های گذشته تحت فشارهای واشنگتن، درخواست سه کشور اروپایی برای میزبانی از ساز و کار ویژه مالی با ایران را رد کرد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 989563

وب گردی

وب گردی