ایجاد برند ایرانی در زمینه سوخت‌رسانی توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی

یک شرکت دانش بنیان داخلی در سال ۷۶ تاسیس شد و از اواسط سال ۷۹ تحت لیسانس شرکت ملبری انگلستان به مرحله بهره‌برداری رسیده ‏است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، این شرکت دانش بنیان، در ابتدای فعالیت خود، تولید افزودنی‌‏های گل حفاری از جمله امولسیفایر اولیه و امولسیفایر ثانویه را در دستور کار خود قرار داده و به‏ عنوان اولین تولیدکننده این مواد در داخل کشور شناخته شد.
در حال حاضر شرکت شیمیایی نفت گستر ترکیبات تعلیق شکن، سایر افزودنی‏‌ها از جمله امولسیفایر گل پایه آبی، روان‏سازها، مواد ضد خوردگی، مواد فوم و آنتی فوم حفاری را نیز تولید می‏کند. آزمایشات تحقیقاتی- توسعه‌ای برای طراحی محصولات جدید، ارتقا و بومی‏ سازی دانش فنی و جایگزین کردن مواد اولیه خارجی با مواد داخلی در کنار طراحی فرمولاسیون برای فیلدهای مختلف نفتی و سفارشی‏ کردن محصولات بر اساس نیاز مشتری، در دستور کار این شرکت قرار دارد.


به گفته اقبال صفی خانی مدیر عامل این شرکت می گوید: ویژگی خاصی که این شرکت را از سایر رقبا متمایز کرده است دارا بودن راکتورهای مدرن و دانش فنی بنیادی است که امکان طراحی و ساخت کلیه محصولات را براساس نیازهای مشتری فراهم می‏ کند. همچنین سیستم کنترل کیفیت منحصر به فرد این شرکت که بر اساس دانش فنی موجود کلیه مراحل تولید از ابتدای ورود مواد اولیه قبل از انبارش کالا تا بسته‏ بندی را مرحله به مرحله کنترل می کند این کنترل‏ها که شامل کنترل خواص فیزیکی، شیمیایی وکاربردی است، همواره ضامن کیفیت بالای تولیدات بوده ‏است. کیفیت محصولات ما به ‏گونه‏ ای است که طی ۱۰ سال اخیر به‏ عنوان شاخص آزمایشگاه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و معیار سنجش کیفیت محصولات مشابه بوده ‏است.


وی ادامه می دهد: افزودنی‏‌های گل حفاری از جمله امولسیفایر اولیه و امولسیفایر ثانویه، ترکیبات تعلیق شکن، سایر افزودنی‏ها از جمله امولسیفایر گل پایه آبی، روان‏سازها، مواد ضد خوردگی و مواد فوم و آنتی فوم حفاری از جمله محصولات تولیدی شرکت ما است. این شرکت، یک هولدینگ در صنعت نفت است که فعالیت اصلی آن سرمایه گذاری در شرکت ها، مجتمع‌ها و طرح های تولیدی، صنعتی، ‌تجاری،‌ خدماتی و فرهنگی به منظور ایجاد، راه‌اندازی و مشارکت درتوسعه اینگونه واحدها است.


این فعال دانش بنیانی تصریح می کند: کسب جایگاه یکی از ۵ شرکت برتر نفتی بازار بورس اوراق بهادار تهران یکی از مهم ترین اهداف ما و افزایش ارزش دارایی های سهام‏داران شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت از طریق فعالیت در کسب و کارهای صنایع میانی صنعت نفت و گاز نیز مهم ترین ماموریت ما است.


صفی خانی در ادامه عنوان می کند: طرح ایجاد پایانه ذخیره ‏سازی نفت خام و فرآورده ‏های نفتی به ظرفیت ۶,۴ میلیون بشکه در جزیره قشم شامل یازده مخزن سقف شناور و تاسیسات دریایی شامل SPM و PLEM در شرکت سرمایه‏ گذاری نفت قشم، سوخت ‏رسانی به هواپیماها در فرودگاه بین‏ المللی امام خمینی (بزرگ‏ترین فرودگاه بین‏ المللی کشور) توسط شرکت سوخت‏ رسانی و خدمات فرودگاهی اوج، احداث جایگاه‏های کوچک سوخت در شهر تهران و نیز ثبت برند پتران توسط شرکت سوخت‏ رسانان پترو ایرانیان پاک، ارایه خدمات حفاری (شامل خدمات راندن لوله‏ های جداری در دریا و خشکی، مغزه ‏گیری، نمودارگیری از گل حفاری، سیمان‏ کاری و خدمات حفاری افقی جهت‏ دار) در داخل کشور و نیز صدور این خدمات در منطقه خاورمیانه توسط شرکت خدمات حفاری صنایع نفت، مدیریت، طراحی، تامین و اجرای پروژه ‏های راه ‏سازی و ساختمانی، آماده‎سازی و تسطیح اراضی، حمل و نقل ریلی(راه‏ آهن و مترو) و فرودگاهی، ساخت پایانه نفتی و انتقال نفت توسط شرکت ره‏ گستر نفت و غیره از مهم ترین پروژه های شرکت است.


انتهای پیام/

کد خبر: 989568

وب گردی

وب گردی