آسایهل فرصت مناسبی برای تبادل دانشجو میان دانشگاه‌های شرقی است

دبیرکل آسایهل گفت: آسایهل می تواند برای دانشجویان فرصتی باشد تا با حضور در دانشگاه های دیگر مبادله شوند.

دکتر نینات اولان ورووث در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: سفر خیلی خوبی به ایران داشتم و از حضور در قزوین خیلی لذت بردم. حتی در فرودگاه استقبال خیلی خوبی از گروه ما صورت گرفت و در مجموع همه چیز عالی بود.

وی افزود: امنیت در ایران خیلی خوب بوده و حتی در اصفهان نشست خبری برای مصاحبه گذاشتند و برای ما سوال بود که چرا در این زمان قرار مصاحبه تنظیم کرده اند و متوجه شدیم که امنیت در ایران و اصفهان بالاست.

نیتات ادامه داد: دلیل اولمان برای برگزاری کنفرانس آسایهل این است تا با دیگر دانشمندان ارتباط برقرار کنیم. دلیل دیگر از دعوت پروفسور‌های خارجی این است که در کنار هم تحقیقات انجام دهیم تا بتوانیم در مجموع یک پیشرفت داشته باشیم و این آسایهل می تواند برای دانشجویان فرصتی باشد تا با حضور در دانشگاه های دیگر مبادله شوند.

دبیرکل آسایهل اظهار داشت: هدف اصلی این است تا موسسات و دانشگاه های کوچک بتوانند از ظرفیت های خود استفاده کرده و رتبه هایشان را افزایش دهند. دلیل برگزاری کنفرانس های آسایهل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و دانشگاه های معتبر دیگر این بوده تا کمک کنیم دانشگاه های کوچک‌تر پیشرفت کنند و همچنین یاد بگیرند که خودشان چه اقداماتی برای توسعه انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: هدف این است کشور ها در کنار هم گردهمایی علمی داشته باشند. در ادامه باید از دانشگاه آزاد اسلامی بگویم که این دانشگاه بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است و از همه لحاظ خوب است.

نیتات اظهار داشت: این کنفرانس قرار بود یک بار در فرانسه برگزار شود؛ اما مدیر قبلی نتوانست ویزا دریافت کند و به همین خاطر شعبه آکسفورد را راه اندازی کردند. در ادامه هم کنفرانسی از طرف یو کی آکسفورد در اصفهان برگزار شد. متاسفانه مشکلات ویزا برای برگزاری کنفرانس آسایهل شرایط را سخت کرده و نمی توانیم به راحتی در بازه زمانی که در نظر داریم سفر کنیم و خیلی از کشورها برای شرکت در کنفرانس آسایهل ابراز علاقه کرده اند؛ اما شرایط گرفتن ویزا راه را برای آنها سخت کرده است.

وی تاکید کرد: وقتی به مرکز رشد و فناوری در قزوین رفتم خیلی خوشحال شدم از این استعداد و تجهیزاتی که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989575

وب گردی

وب گردی