دانشگاه شریف به دنبال همکاری در حوزه های استارتاپی و کسب وکار با دانشگاه آزاد است

مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف گفت: اخیرا ما به دنبال همکاری و رقابت های استارتاپی در حوزه تکنولوژی و مشابه آن با واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی هستیم که امیدواریم با برنامه ریزی های مدون به زودی محقق شود.

دکتر مجتبی موحدی مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: مرکز کارآفرینی در دانشگاه صنعتی شریف به عنوان اولین حلقه از زنجیره فرآیند کارآفرینی در جامعه تعریف شده است. در واقع ما دو بخش عمده در فرآیند کارآفرینی داریم، که یکی از آن ها بخش ترویج فرهنگ کارآفرینی در کشور و به معنای این است که بعد از فارغ التحصیلی حتما باید در جایی استخدام شوند که باید این تفکر را در دانشجویان دانشگاه شریف و هم در دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور تغییر دهیم.

وی ادامه داد: در واقع هر کس بنا بر ویژگی های درونی و سطح علمی و تخصصی خود می تواند کسب و کار جدید را راه اندازی کند. در این راستا یک سری فعالیت های ترویجی وجود دارد، به عنوان مثال دانشجویان از وقتی وارد دانشگاه می شوند چگونه می توانند مسیر کارآفرینی خود را ادامه دهند. بخش دیگر مرکز کارآفرینی آموزش است یعنی ما در کنار ترویج این فرهنگ باید آموزش و یادگیری را برای افرادی که می خواهند وارد این عرصه شوند، چه از لحاظ مبانی موضوع کارآفرینی، مباحث حقوقی و انواع مدل های کسب و کاری و استارتاپی که وجود دارد، داشته باشیم.

موحدی افزود: در این زمینه، مسابقاتی تحت عنوان استارتاپ های مختلف و مشابه آن نیز برگزار کرده ایم، در واقع گروه هایی که ایده دارند در حین رویداد رقابتی، پرورش ایده و تیم سازی را به افراد آموزش می دهیم و در انتهای این رویدادها عملا از افرادی که توانایی ارزیابی طرح ها و ایده های کسب و کار و دانش بنیان را ارزیابی کنند، بهترین ها را انتخاب می کنیم.

وی تصریح کرد: در مرحله بعد، اگر این افراد و تیم ها، معیارهای شتاب دهنده را داشته باشند، به آن ها کمک می شود تا بتوانند کسب و کار خود را آغاز کنند. در واقع اساس کار خود را بر مبنای دانشجوها قرار داده ایم و عمده فعالیت های مرکز با همکاری داوطلبانه دانشجویان دانشگاه انجام می شود. همچنین دربحث های آموزشی و دوره های ترویج فرهنگ کسب و کار دانشجویان تمام دانشگاه های سراسر کشور می توانند در کلاس ها و کارگاه های ما آموزش ببینند و در رقابت ها شرکت کنند.

موحدی در ادامه گفت: اخیرا ما به دنبال همکاری و رقابت های استارتاپی در حوزه تکنولوژی و مشابه آن با واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی هستیم که امیدواریم با برنامه ریزی های مدون به زودی محقق شود. ما سعی می کنیم اکثر برنامه های آموزشی و رویدادهایی را که برگزار می کنیم، از طریق حامیان مالی فعال در حوزه کسب و کار و همچنین بودجه مرکز کارآفرینی تامین نماییم. چون یکی از اهداف اصلی ما این است که حداقل هزینه از دانشجوها و شرکت کنندگان در این دوره ها اخذ شود کما اینکه اکثر این دوره ها به صورت رایگان برگزار می گردد.

وی در خصوص برنامه روز پژوهش دانشگاه خاطرنشان کرد: مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف، به عنوان زیرمجموعه ای از معاونت پژوهشی گزارش های عملکرد را ارائه می دهد و در نمایشگاهی که در روزهای آتی در دانشگاه شریف برگزار خواهد شد، مرکز کارآفرینی نیز دستاوردها و فعالیت های خود را ارائه خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989576

وب گردی

وب گردی