آموزش بیماران کلیوی و همراهان به مناسبت روز جهانی حمایت از بیماران کلیوی

رییس بیمارستان خاتم الانبیا(ص) شاهرود و معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد شاهرود ضمن عیادت از بیماران کلیوی بستری در این بیمارستان به بیماران و همراهان آن ها آموزش دادند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، برنامه آموزشی به مناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی با حضور معاونت علوم پزشکی این واحد، ریاست بیمارستان خاتم الانبیا(ص) این واحد، پرسنل، پرستاران، دانشجویان، بیماران و همراهان چ در بخش دیالیز مرکز بیماریهای خاص این بیمارستان برگزار گردید.

دراین مراسم دکتر حسنی معاون علوم پزشکی واحد شاهرود ضمن تبریک بمناسبت روز حمایت از بیماران کلیوی و تشکر از پرسنل بخاطر زحماتی که برای این بیماران می کشند بیان کرد: با توجه به اینکه این بیماران عضو مهمی از بدنشان را از دست داده اند باید از لحاظ روحی، روانی و مالی رسیدگی وکمک فراوانی به این بیماران شود و خدمت به این بیماران را یک موهبت الهی دانست.

در ادامه مراسم ریاست بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) بیان کرد: بخش دیالیز از قسمت های مهم و ویژه ای است که باید برنامه کاری مهمی دراین خصوص داشته باشیم، ضمنا بحث پیشگیری از ابتلا به بیماری کلیوی از موارد مهمی است که بین مردم باید فرهنگ سازی شود و حتی همکارانی که نسخه می نویسند باید تا حد امکان از تجویز قرص های مسکن خودداری کنند.

دکتر باقری اضافه کرد: بیماری فشار خون و دیابت یکی از عواملی است که باعث این بیماری می شود، همچنین افرادی که زمینه دیابت در آنها وجود دارد باید آزمایشهای غربالگری را انجام بدهند تا هیچ موقع به این بیماری دچار نشوند و با افتخار اعلام می کنم در مطب من ویزیت امور ارتوپدی افرادی که دیالیزی هستند بصورت رایگان انجام می شود.

در ادامه مراسم مزینانیان کارشناس تغذیه، نکات مهمی را در خصوص رژیم درمانی، میزان مصرف نمک، پروتئین، سبزیجات، حبوبات، غذاهای خانگی، آب، کمپوت و همچنین پرهیزهای غذایی به بیماران این بخش بیان کرد.

کد خبر: 989578

وب گردی

وب گردی