امنیت مسیر پیست شمشک تأمین نشود آن را مسدود می‌کنیم

فرماندار شمیرانات گفت: اگر بهره‌بردار مسیر پیست شمشک به دیزین نتواند با همکاری اداره راه تأمین امنیت مسیر را انجام دهد ما از بازگشایی این مسیر ممانعت خواهیم کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات، در ارتباط با بازگشایی مسیر پیست شمشک به دیزین، گفت: این مسیر قرار است از این هفته طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین بهره‌بردار و اداره راه و شهرسازی امضا می‌شود بازگشایی شود که اقدامات بیمه‌ای آن در حال انجام است تا بنگاه اقتصادی پیست بتواند در این مسیر اقدامات را انجام دهد.

وی در خصوص سؤالی مبنی بر اینکه بیمه‌ای که برای این مسیر در نظر گرفته شده تقریباً به صورت صوری و بی‌تعهد است، گفت: همان‌طور که اعلام شد بنده هنوز بیمه این مسیر را رؤیت نکرده‌ام ولی بنا بر اعلام بهره‌بردار گفته شده است که برای تمام مسائل موجود در این مسیر مبلغ 240 میلیون تومان هزینه بیمه‌ای انجام داده است و قرار شد روز شنبه مانند تفاهم‌نامه‌ای که از سال‌های پیش برای بهره‌بردار وجود داشت مسیر بازگشایی شود که امیدواریم مردم به سلامت از آن استفاده کنند.

فرماندار شمیرانات در مورد اینکه مسیر بازگشایی شده ولی مستنداتی وجود دارد که مردم در میان مسیر مانده‌اند، شرایط چطور دیده می‌شود، افزود: اگر تفاهم‌نامه این هفته امضا شود بهره‌بردار موظف است که با همکاری اداره راه و شهرسازی اقدامات خود را انجام دهد و اگر بهره‌بردار نتواند امنیت راه را تأمین کند ما مسیر را مسدود خواهیم کرد.

شهریور درباره اینکه در حال حاضر این مسیر دارای امنیت نیست و اقدامات باید پیش از بازگشایی انجام می‌شد که این اتفاق نیفتاده است، گفت: شما چطور می‌گویید این مسیر امنیت ندارد و این حرف را چه شخصی تأیید می‌کند؟!

وی در پاسخ به اینکه آیا مسیر خطرناکی که با دپوی خاک حریم‌بندی می‌شود دارای امنیت است یا خیر، گفت: هر ساله روال این مسیر به همین صورت بوده است و طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین بهره‌بردار و اداره راه امضا می‌شده پس از آن مسیر بازگشایی می‌شد. امسال نیز روال به همین صورت انجام می‌شود.

فرماندار شمیرانات در پاسخ به این سوال که شاید هر سال برای بازگشایی این مسیر و برقراری امنیت راه اقدامات اشتباهی رخ می‌داده است امسال که از چند ماه قبل تدابیری اندیشیده شده است چه اقدام خاصی کرده اید گفت: اگر این مسیر بازگشایی شود و دارای امنیت نباشد ما اجازه ادامه تردد را نخواهیم داد ولی تأمین امنیت راه توسط بهره‌بردار و پیمانکار انجام می‌شود و با کمک اداره راه به صورت مرتب و منظم مسیر بازگشایی خواهد شد.

شهریور ادامه داد: به هر صورت حتماً باید امنیت از جانب ما در فرمانداری، اداره راه و شهرسازی و بهره‌بردار تأیید شود و انشاءالله در این هفته طبق توافق‌نامه‌ای که امضا می‌شود بهره‌بردار موظف خواهد شد تا هر ساله این جاده را به صورت مرتب برای مردم آماده کند تا از این مسیر تفریحی لذت ببرند.

وی در پایان گفت: بازگشایی انجام شده شاید به صورت صوری یا اضطراری بوده است ولی برای بازگشایی دائمی در کنار امنیت حتماً هفته آینده هنگام امضای تفاهم‌نامه این موضوع از بهره بردار مطالبه می‌شود.

این در حالی است که احمد بیگدلی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان شمیرانات در نامه ای با موضوع بازگشایی مجدد و غیرقانونی محور شمشک به دیزین توسط بهره بردار خطاب به ریاست دادگاه عمومی بخش رودبار قصران نوشته است: این اداره به علت وجود خطرات جانی و مالی برای کاربران راه نسبت به تخلیه بار ترافیکی محور شمشک به دیزین در بعد از ظهر روز چهارشنبه مورخ ۲۱ آذر ۹۷ اقدام نموده و مجدداً محور فوق را مسدود نموده و متأسفانه آقایان شهریار افشار مستأجر پیست دیزین و آقای .... که هم اکنون مدیر پیست می‌باشد در صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۲ آذر ۹۷ در اقدامی غیرقانونی مجدد نسبت به بازگشایی محور شمشک به دیزین اقدام نموده و نیز با اخذ مبلغ ۳۰ هزار تومان ورودیه غیرقانونی( بدون مصوبه اداره تعزیرات) از هر خودرو علاوه بر قانون شکنی و بازگشایی غیرقانونی جاده باعث به خطر افتاد جان ورزشکاران شده اند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 989619

وب گردی

وب گردی