حمایت سازمان بیمه سلامت از خدمات مراقبت در منزل

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: طرح مراقبت در منزل، علاوه بر صیانت مالی و جانی از بیماران، مدیریت منابع و ارائه خدمات هر چه بیشتر به مردم را به دنبال خواهد داشت و سازمان بیمه سلامت از این طرح حمایت می کند.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان بیمه سلامت، طاهر موهبتی درباره طرح مراقبت در منزل افزود: اجرای طرح مراقبت در منزل از هدر رفت منابع جلوگیری کرده و باعث می شود که به تعداد بیشتری از مردم خدمات ارائه شود.
وی ادامه داد: به غیر از مدیریت منابع، طرح مراقبت در منزل مباحث عاطفی برای یک بیمار را نیز در بر دارد که موجب سلامت و تسریع در بهبود بیماری فرد می‌شود.
موهبتی گفت: این طرح در کشور باید به نحوی اجرا شود که مردم احساس امنیت و آرامش داشته باشند. صیانت مالی و جانی از مردم از مهمترین وظایف سازمان بیمه سلامت ایران است و به همین دلیل ما موظف هستیم در هر اقدامی که به ارتقای سلامت جامعه کمک می‌کند همراهی لازم را داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در صورت همکاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت می‌توان طرح مراقبت در منزل را در سایر رشته‌ها نیز گسترش داد و این سازمان برای رسیدن به نتیجه نهایت تلاش خود را در راستای وظیفه و ماموریتی که بر عهده آن قرار داده شده انجام خواهد داد.
مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت پیش از این درباره طرح مراقبت در منزل گفته بود: تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات پرستاری در منزل اقدامی مهم و موثر است. زیرا بسیاری از بیماران نیازی به بستری شدن طولانی مدت در بیمارستان ندارند و فقط نیازمند دریافت برخی خدمات مراقبتی در منزل هستند. این بیماران به علت بستری طولانی مدت باعث اشغال تخت‌ های بیمارستانی می شوند و احتمال ابتلا به عفونت‌ های بیمارستانی نیز در این بیماران افزایش پیدا می‌ کند.
به گزارش ایرنا، با مجوز وزارت بهداشت بیش از 700 مرکز مراقبت در منزل در کشور فعال هستند و 300 مرکز دیگر نیز موافقت اصولی دریافت کرده اند. خدمات این واحدها تاکنون تحت پوشش بیمه نبود، اما اکنون و با مصوبه اخیر شورای عالی بیمه سلامت، هزینه این خدمات تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این طرح در شورای عالی بیمه سلامت تصویب و مقرر شد به صورت پایلوت برای پنج دسته از بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، نوزادانی که نیاز به فتوتراپی دارند، بیمارانی که درICU هستند و فقط نیاز به مراقبت دارند و دوره حاد درمانشان گذشته و بیماران پیشرفته نارسایی قلبی خدمات مراقبتی در منزل ارائه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 989625

وب گردی

وب گردی