ایران به ملت و مقاومت فلسطین کمک می‌کند

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر پیروزی طرح مقاومت در برابر اشغالگران اسرائیلی گفت: جمهوری اسلامی ایران به ملت و مقاومت فلسطین کمک می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "الغد" از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا فورا به ناکامی و شکست طرح سازش اسلو اذعان کرده و به نیازهای طرح ملی فلسطین پاسخ دهد.

وی تصریح کرد: کرانه باختری تحت اشغال اسرائیل است و نوار غزه از محاصره رنج می برد و جدایی اجتماعی و اقتصادی و جغرافیایی بین آنها ایجاد شده است. اولین راه آشتی در اذعان جنبش فتح به شکست طرح اسلو است.

النخاله گفت: تشکیلات خودگردان می خواهند که سلاح مقاومت در کنترل این تشکیلات باشد اما مقاومت درخصوص سلاح خود حد و مرزهایی دارد. مقاومت نمی تواند دیدگاه و معیارهای تحمیلی تشکیلات خودگردان را بپذیرد. این تشکیلات و جنبش فتح باید مواضع خود را تغییر داده و به شکست طرح سازش با اسرائیل اذعان کند. این مسیر شکست خورده به بن بست رسیده است.

وی تصریح کرد: وضعیت امنیتی در کرانه باختری امروز بزرگترین گواه شکست طرح سازش است.

النخاله تصریح کرد: اشغالگران اسرائیلی با مصر و اردن به توافق سازش رسیدند و اکنون در حال نفوذ در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و عادی سازی روابط با آنها هستند. ما نباید تسلیم شویم و تنها گزینه ما پایداری و مقاومت در برابر طرح صهیونیستی است و همه نشانه ها حکایت از آن دارد که طرح مقاومت پیروز خواهد شد.

وی افزود: انقلاب فلسطین از زمان آغاز خود با بسیاری از کشورهای جهان از جمله اتحاد شوروی روابط داشت و ملت های عرب از عدالت مسئله فلسطین حمایت کردند و ما از هر طرفی در جهان که هرگونه کمکی به ملت فلسطین ارایه می کند، استقبال می کنیم و ایران یکی از این کشورها است هک به ملت و مقاومت فلسطین کمک می کند.

النخاله بر نبود آتش بس با اشغالگران اسرائیلی تاکید کرد و گفت: آنچه مطرح است، آرام کردن اوضاع می باشد زیرا بین دو واژه آتش بس و آرام کردن اوضاع تفاوت وجود دارد. آتش بس به منزله تعهد طرف فلسطینی و اسرائیلی به یک آرامش طولانی مدت است اما آرام کردن اوضاع همان چیزی است که در نتیجه تجاوزگری 2014 میلادی به غزه برقرار شد و برای مقاومت الزام آور نیست که آتش بس برقرار کند. مقاومت می تواند ابتکار عمل را در دست بگیرد و مقاومت مسلحانه می تواند در برابر هرگونه اقدام اسرائیل، وارد عمل شود.ما در وضعیت درگیری مداوم هستیم و هر ساعت و هرلحظه باید پیش بینی اتفاقی را در غزه داشت.

وی تاکید: مقاومت در سایه آرامش اوضاع به طور مداوم وضعیت و توان خود را تقویت کرد و در هرگونه نبرد آتی –آنطور که در حوادث اخیر اتفاق افتاد- تغییرات میدانی و تاثیرگذاری قدرت مقاومت را به همراه خواهد داشت و به طور قطع، مقاومت اسرائیل را شوکه خواهد کرد.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 989635

وب گردی

وب گردی