سوله بزرگ نگهداری مواد غذایی و بهداشتی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف شد/۳ متهم دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از کشف سوله بزرگ نگهداری مواد غذایی و بهداشتی فاسد و تاریخ مصرف گذشته خبر داد و گفت: در بازرسی انجام یافته حجم قابل توجهی از اقلام ضروری مردم که بعضاً غیر قابل مصرف، فاسد و تاریخ مصرف گذشته بود کشف شد.

به گزارش ایسکانیوز، ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب اردبیل در این خصوص گفت: پیرو وصول گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت مجرمانه افرادی در یک سوله بزرگ در پخش مواد غذایی، مواد شوینده، بهداشتی و غیرقابل مصرف دستورات قضایی لازم از ناحیه دادستانی اردبیل صادر و قاضی ویژه رسیدگی کننده به جرائم در حوزه بهداشت به نمایندگی از دادستان به همراه کارشناسان و بازرسان مرکز بهداشت و مامورین اطلاعات امنیت فرماندهی انتظامی استان در محل حضور پیدا نمودند.


وی افزود: در بازرسی انجام یافته حجم قابل توجهی از اقلام ضروری مردم که بعضاً غیر قابل مصرف، فاسد و تاریخ مصرف گذشته بود کشف شد. متهمان با استفاده از ابزار‌های خاص نسبت به پاک کردن تاریخ اعتبار کالا‌ها و درج تاریخ مصرف جدید اقدام می‌کردند که در این خصوص تعداد قابل توجهی مهر، برچسب مصرف و مجوز‌های بهداشتی تقلبی از این محل کشف شد.


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل ضمن ناجوانمردانه توصیف کردن عمل متهمان و ابراز تأسف بیان کرد: بخشی از اقلام مصرفی نظیر؛ ژله، پاستیل، بیسکویت، شکلات و...، برای مصرف کودکان در نظر گرفته شده بود.


وی اعلام کرد: در راستای عملیاتی کردن دستورات رئیس کل محترم دادگستری استان اقدامات قضایی قاطعانه و جدی در برخورد با عوامل این اقدام معمول خواهد گردید.


عتباتی گفت: در این خصوص سه نفر دستگیر شده و با صدور قرار قانونی روانه زندان شده است.


وی با بیان اینکه تأمین سلامت غذایی مردم و برخورد جدی با تهدید کنندگان موضوعی است که از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی و دانشگاه علوم پزشکی استان است خاطرنشان کرد: عموم شهروندان می‌توانند هرگونه گزارش‌های خود در این زمینه را به دادسرای اردبیل یا دانشگاه علوم پزشکی اردبیل منعکس کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989675

وب گردی

وب گردی