ریشه برخی از رشته های علوم انسانی، غیر اسلامی و غربی است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان به مناسبت فرا رسیدن ۲۷ آذر، سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه بیش از آغاز خطبه های نماز جمعه این هفته به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از لاهیجان، حجت الاسلام مهدی صدیق امام جمعه لاهیجان در خطبه های نماز جمعه، دانشگاه آزاد اسلامی را از مراکز مهم افتخار نظام اسلامی ذکر و ادامه داد: دانشجو و طلبه، دانشگاه و حوزه دو بال ارزش ساز و سرنوشت ساز است. حوزه جهت می دهد و دانشگاه ابزار می سازد و هر دو لازم است.

وی با اشاره به تلاشهای دکتر مفتح و مطهری جهت وحدت حوزه و دانشگاه بیان داشت: مراد وحدت این است، دانشجو در کنار تحصیل، تهذیب، تعهد داشته باشد. خدا، نماز، حجاب و ارزشها در وجودش ایجاد شود و درسش برای خدا باشد. دانشجویی داشته باشیم که به درد خدا، انقلاب و نظام بخورد.

امام جمعه لاهیجان، وحدت حوزه و دانشگاه را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ذکر نمود و ادامه داد: انقلاب برای حوزه و دانشگاه کار بزرگی انجام داد، ایام اعتکاف، شبهای قدر دانشجویان کارهای با ارزشی انجام می دهند و دانشجویان در جبهه ها حضور پر ارزشی داشتند.

بیش از آغاز خطبه های نماز جمعه، سیروس بیدریغ رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و سیاهکل، نقش واحد را در توسعه استان و شهر ممتاز ذکر کرد و اظهار داشت: این واحد دانشگاهی در سال ۶۷ تاسیس و چهار رشته دانشجو گرفت و هم اکنون دارای بیش از ۱۹۰ رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری است. حدود ۲۷۰ هیأت علمی و ۲۳۰ کارمند و بیش از ۸۵۰۰ دانشجو دارد و دارای مراکز تحقیقاتی از قبیل مرکز ماهیان خاویاری، رباتیک و تولید پرینترهای سه بعدی بوده و هدف این است که این واحد انتخاب اول داوطلبین باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان وحدت حوزه و دانشگاه را مهم ذکر کرد و بیان داشت: اگر حوزه و دانشگاه هماهنگ باشند، قطعا کشور و علوم خصوصا انسانی اوج می گیرد.

بیدریغ متون دانشگاهی، آشنایی اساتید با مبانی اندیشه های اسلامی، حوزه دانش افزایی و کیفیت آموزش و پژوهش را از جمله حوزه هایی دانست که باید در حوزه ها و دانشگاهها مورد بررسی قرار گیرد.

وی وحدت حوزه و دانشگاه را امری لازم و ضروری ذکر کرد و در صورت عد م وجود آن، فارغ التحصیلان، اساتید دچار سیاست زدگی می شوند.

بیدریغ عدم بررسی جدی و علمی، عدم وجود عزم جدی، پافشاری برخی افراد در حوزه و دانشگاه را علت بروز برخی از اختلافات دانست که می توان با همدلی و همراهی مشکلات را برطرف نمود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان ریشه برخی از رشته های علوم انسانی را غیر اسلامی و غربی دانست که اکثرا از ارزشهای جامعه غربی اخذ شده و می بایست در بکارگیری علوم فوق درجامعه سبک و زندگی اسلامی و ایرانی را مد نظر دانست.

انتهای پیام /

کد خبر: 989707

وب گردی

وب گردی