پیگیری‌های خود را علیه عوامل برنامه هنجارشکنانه «بازگشت به دانشگاه» ادامه می‌دهیم

بسیج دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس با صدور بیانیه‌ا‌ی برگزاری نشست هنجارشکنانه در این دانشگاه را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در بخشی از این بیانیه آمده است:

بسم الله القاصم الجبارین

تهمت زدن به شخص گناهی بزرگ است ، تهمت زدن به یک نظام ، به یک مجموعه گناه بسیار بزرگتری است. امام خامنه­­ای (مدظله العالی)

دانشگاه تربیت مدرس که لقب مولود انقلاب را یدک میکشد، همواره از دانشگاه های پیشرو در نشر ارزش های اصیل انقلاب اسلامی شناخته شده است و همگان این دانشگاه را بعنوان یک دانشگاه انقلابی که اهداف و برنامه های آن در راستای اهداف و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی است می شناسند.

امروز بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز عده ­ای در همین دانشگاه درصدد راه اندازی جریانی هستند که دانشگاه را از فضای علمی، پژوهشی و راهبردی به کانون اجتماع عناصر سیاسی معاند بدل کنند و ایجاد جو مسموم سیاست­زدگی و سوء استفاده سیاسی در محیط دانشگاه را در دستور کار خود قرار داده اند. اما اتفاقی که نوزدهم آذر ماه در این دانشگاه افتاد، در کمال تاسف اتفاقی نادر و البته تامل برانگیز در تاریخ این دانشگاه بود که قلب دلسوزان واقعی انقلاب را به درد آورد. تشکلی که التزام به ولایت فقیه از مبانی اصلی اساسنامه ی آنهاست این اصل را به باد توهین گرفته و از حذف ولایت فقیه دم می زنند و با استفاده از عبارات مضحکی چون اشتباه تاریخی در وقوع انقلاب سخن می گویند، این جریانات معارض را به دانشگاه دعوت می کنند، میتینگ برگزار می کنند و بر جریان اصیل انقلاب اسلامی می ­تازند.

متاسفانه 19 آذر 1397 شاهد حضور افرادی در این دانشگاه بودیم، که از بزرگترین ضربه زنندگان به آرمان های نظام و امنیت ملی کشور که عده­ای از آنان جزء پیشروان و محرکان محوری فتنه 88 بوده اند، که قبل از این جایی برای عرض اندام در هیچ یک از دانشگاه های کشور پیدا نکرده بودند ولی مع الاسف، دانشگاه تربیت مدرس به عنوان میدان حضور چنین عناصری در سطح کشور شناخته شد.

حال سوال آنجاست که چرا اینجا، یعنی دانشگاه تربیت مدرس باید تریبون بزرگترین برنامه ضد انقلابی چند سال اخیر در سطح دانشگاه های تهران باشد؟ قطعا این اتفاق لکه ننگینی بر پیشانی مسئولین دانشگاه از بدو تاسیس آن خواهد ماند. البته با نگاهی مختصر، به راحتی میتوان دریافت که آقایان بدشان هم نمی­ آید که فضای دانشگاه را به التهاب کشانده و آن را از راه اصلی خود که همان حرکت در مسیر انقلاب اسلامی است، خارج کنند و این هدف متعالی را به حاشیه ببرند. مشکل اصلی دانشگاه تربیت مدرس رئیس دانشگاهی است که در دوره تصدی خود بر مسند ریاست، یکی از اصلی­ترین حامیان دعوت از جریانات معاند نظام و عاملان فتنه 88 در دانشگاه بوده، همچنین مسئول نهاد رهبری (بخوانید منتسب به رهبری و متصل به ریاست) در دانشگاه، رای به حضور محکومین دادگاه امنیتی و اقتصادی کشور می دهد. سخنرانانی که اکثرا، مجوز حضور در هیچ یک از دانشگاه های کشور را نمی یابند و این را در سخنرانی های خود؛ از جمله مراسم اخیر دانشگاه، به وضوح اعتراف نموده اند، به خود اجازه می دهند، علنا به رهبر معظم انقلاب توهین (و نه انتقاد) کنند، وقیحانه از استعفای رهبری، تغییر دراصول بنیادین قانون اساسی سخن می گویند و بر مشی انقلابی­گری میتازند ...

اما این سوال را برای چندمین بار از آقایان میپرسیم ... چرا دانشگاه تربیت مدرس باید مبدا چنین اتفاق موهن و اسف­باری در سطح دانشگاه های کشور باشد.

ما دانشجویان انقلابی دانشگاه تربیت مدرس مطالبات و پیگیری های خود را علیه عوامل دخیل در برگزاری این برنامه هنجارشکنانه با جدیت ادامه خواهیم داد و خواستار تغییر در مشی کلی روند تصمیم گیری دانشگاه در سطوح کلان هستیم.

والعاقبه للمتقین

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس

20/09/1397

کد خبر: 989713

وب گردی

وب گردی