برومند: آموزش در کشور ما نیازمند بازنگری اساسی است/ پژوهش محوری را باید از سنین کم آغاز کرد

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: نیازمند همکاری و هم افزایی هستیم. همکاری دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش تنها در سطح کنکور نیست بلکه باید افزایش پیدا کند، آموزش نیازمند یک بازنگری اساسی است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز، «آیین جشنواره ملی تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش آموزی» در دبیرستان یاس نبی برگزار شد.
دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در این مراسم گفت: زمانی که هر فرد وارد مدرسه می شود، حس شادابی می کند؛ زیرا مدرسه یادآور دوران قدیم ماست. امسال هفته پژوهش را مانند هر سال از پژوهش آغاز کردیم، پژوهش از مدارس آغاز می شود.


وی ادامه داد: پژوهش یک فرهنگ است و همه باید برای توسعه آن تلاش کنیم، در این راستا از پژوهشگران تقدیر می کنیم تا اعلام کنیم حضور آن ها در جامعه حیاتی است.


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در زمینه اهمیت پژوهش در مدارس گفت: قدرت ملی را افرادی ایجاد می کنند که ریسک پذیرند، و بلد هستند با دیگران چگونه ارتباط برقرار کنند، کاستی ها را می بینند و راه حل پیدا می کنند و از دستکاری راه حل ها نمی ترسند. این افراد معمولا دیده نمی شوند اما به تلاش خود ادامه می دهند، بخشی از این افراد در دل دانشگاه ها رشد می کنند اما این افراد پیش از وزود به دانشگاه در مدارس بوده اند.


وی اضافه کرد: ما باید به دنبال افراد ریسک پذیر باشیم که کار تیمی را یک فرصت بدانند و از شکست نترسند و به دنبال حل چالش ها باشند، طبیعتا پیدا کردن چالش ها این افراد را به وجد می آورد، این اقدامات باید از مدرسه آغاز شود.


برومند بیان کرد: امسال از همه دانشگاه ها خواستیم تا درب خود را به روی مدارس باز کنند زیرا تصاویری در ذهن دانش آموزان می سازد و می توانند وارد فضایی شوند که برای آن ها ایجاد انگیزه کنند، به همین منظور دانش آموزان می توانند از امکانات دانشگاهی بازدید کرده، در فضای دانشگاه حضور یافته و با دانش آموزان گفت و گو کنند.

وی اظهار داشت: نیازمند همکاری و هم افزایی هستیم همکاری دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش تنها در سطح کنکور نیست بلکه باید افزایش پیدا کند، آموزش نیازمند یک بازنگری اساسی است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: امروزه آموزش و پژوهش از یکدیگر جدا نیستند، انسان ها در کنار آموزش، پژوهش یاد می گیرند و آن را از خاطر نمی برند، به گونه ای دیگر می توان گفت یادگیری در کنار یک مسئله محقق می شود، امروزه به این نیاز داریم که دانش آموزان بدانند چگونه اطلاعات مورد نیاز خود را از دل یک اطلاعات گسترده بیرون بکشند و روی آن کار کنند.
وی اضافه کرد: انسان ها نیازمند آن هستند که بدانند چگونه رشد می کنند، در شرایط کنونی کشور خوشحال می شویم از پژوهشگران جوان تقدیر کنیم. ما تنها کارآفرینان را دست کم نمی‌گیریم دانش آموزان کار آفرین و دانش آموزان را دست کم نمی گیریم، در همین راستا دبیرخانه شورای عتف مسابقه ای در حوزه عکس، انیمشین و کاریکاتور برگزار کرد، من بخشی از این آثار را دیدم و مشاهده کردن دانش آموزان نکاتی را به تصویر می کشد که ما شاید آن ها را نبینیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 989729

وب گردی

وب گردی