رنجبر: تحریم‌ها بر فعالیت‌های پژوهشی تأثیری نگذاشته است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: من معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی هستم و نسبت به سال گذشته نه بودجه ام کم شده و نه اتفاق خاصی افتاده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر بیژن رنجبر، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری به مناسبت «هفته پژوهش» که در ایسکانیوز برگزار شد، اظهار داشت یک سری از دانشجویان ما باید تحت حمایت مالی قرار بگیرند و برای این کار صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی را راه‌اندازی می کنیم. این صندوق که مختص دانشگاه آزاد است، برای حمایت از دانشجویان و استارت‌آپ‌ها راه اندازی می شود.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد افزود: در سطوح بالاتر هم به دنبال راه اندازی «فراصندوق» رفتیم که دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت بنیاد برکت و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، این اتفاق را رقم زد. هفته گذشته خبر خوشی به ما دادند که این فراصندوق با حجم هزار میلیارد در سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده است. این فراصندوق از «وی سی»ها حمایت خواهد کرد؛ یکی از این «وی سی»ها در دانشگاه در حال راه اندازی است. «وی سی»ها از استارت‌آپ‌ها و دانشجوهای کارآفرین حمایت می کند.

وی ادامه داد: با حمایت هایی که دانشگاه آزاد اسلامی از دانشجویان ما انجام می دهد، سعی می کنیم اجازه ندهیم از کشور خارج شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسکانیوز، در خصوص اینکه تحریم ها چقدر در روند امور پژوهشی اثرگذار بوده، گفت: من خارج از شعار صحبت می کنم؛ ما که چیزی حس نمی کنیم. من معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی هستم و نسبت به سال گذشته نه بودجه ام کم شده و نه اتفاق خاصی افتاده است. قبل از اینکه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی باشم، عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس هستم و دانشجویان فوق لیسانس و دکتری دارم که تعدادشان هم کم نیست. مواد اولیه به دست‌شان می‌رسد و مشکلی هم نیست.

رنجبر تصریح کرد: ممکن است قبلا مواد دو هفته ای به دست ما می رسید و شاید الان کمی زمانش بیشتر شده باشد؛ ولی مثل قبل مواد دریافت می کنیم. به عنوان مسئول معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی می گویم که مشکل خاصی نداریم. جالب است بدانید وقتی با میهمان های نشست «آسایهل» صحبت می کردیم، می گفتند: «نشانی از تحریم در کشور شما نمی بینیم». آنها به بازار رفتند و دیدند همه چیز عادی است. می گفتند: «تصوری در ذهن ما بود که اگر به ایران بیاییم، با چه اتفاقاتی روبرو خواهیم شد اما چیزی حس نکردیم». نمی خواهم بگویم خودمان را به خواب بزنیم؛ اما الحمدالله تمهیداتی اندیشیده شده و مشکل خاصی نیست.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسکانیوز، درباره اینکه برخی از معاونان پژوهشی دانشگاه ها اعتقاد داشتند همیشه به برخی از مواد وارداتی نیاز داشتیم ولی بعد از تحریم به دنبال تولیدش رفتیم و خودکفا شدیم، در پایان گفت: این حرف کاملا درست است و منظورم از تمهیدات همین بود. ما با مواد تولید داخل کار می کنیم و خیلی از ترکیبات نمکی را به تولید رسانده ایم. خیلی از مواد در داخل تأمین می شود و مشکل خاصی نداریم. باز هم تکرار می کنم ما مشکلی نداریم و اگر جایی هم به ما فشار بیاید، استقبال می کنیم چون می گوییم به سمت تولیدش می رویم و بسترش را راه اندازی می کنیم. اصلا کار ما همین است.

انتهای پیام/

کد خبر: 989739

وب گردی

وب گردی