نوشدارو بعد از مرگ سهراب نشود/تأخیر در تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیون یورو، فاجعه آفرین است

دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: نگران دیر شدن زمان تحقق 500 میلیون یورو اختصاص یافته به دارو هستیم و اینکه نوشدارو بعد از مرگ سهراب نشود.

به گزارش ایسکانیوز مهدی سجادی، دبیر انجمن داروسازان ایران در خصوص وضعیت اسف بار نقدینگی نظام دارویی کشور گفت: عمق فاجعه در تامین نقدینگی حلقه های مختلف زنجیره دارویی کشور و عدم گره گشایی از مشکلاتی که به دنبال آن ایجاد می شد، آنقدر زیاد بود که در نهایت با موافقت رهبری، مقرر شد مبلغ ۵۰۰ میلیون یورو از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای پرداخت مطالبات اختصاص یابد، ولی به نظر می رسد زمان و مسیر تحقق این موضوع، گرفتار پیچ و خم های مختلف شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی، دیر و زود شدن زمان پرداخت 500 میلیون یورو است، تصریح کرد: داروخانه ها، صنایع و شرکت های مرتبط با حوزه داروسازی در عطش نقدینگی به حال احتضار افتاده اند و داروسازانچشم انتظار تحقق این 500 میلیون یورو لحظه شماری می کنند و واقعا معلوم نیست که چه زمانی قرار است این مبلغ در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد و این موضوع گزنده و غیر قابل تحمل است.

دبیر انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: نگران زمان واریز 500 میلیون یورو اختصاص یافته به دارو هستیم. مسئله اصلی دیر و زود بودن این پرداخت است و اینکه نوشدارو بعد از مرگ سهراب نشود.

سجادی در رابطه با خبر انتصاب سرپرست سازمان تامین اجتماعی به عنوان استاندار تهران گفت: وضعیت مطالبات داروخانه ها از سازمان تامین اجتماعی بسیار رنج آور شده، بطوری که آخرین پرداختی سازمان تامین اجتماعی مربوط به اردیبهشت ماه است و با این تغییر و تحولاتی که در سطح ریاست سازمان تامین احتماعی اتفاق می افتد، داروخانه ها به حالت بلاتکلیفی گرفتار شده اند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 989771

وب گردی

وب گردی