اعلام برنامه‎های هفته پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از برنامه‎های متنوع این مدیریت به مناسبت هفته پژوهش و فناوری خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز،بیژن سیستانی با بیان این‌که هفته پژوهش و فناوری همه ساله از ۲۴ تا ۲۸ آذرماه برگزار می‎شود، گفت: مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت به این مناسبت برنامه‎های مختلفی را در ارتباط با دانشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی در نظر گرفته است.

وی به برگزاری همایش «شبیه‎سازی دینامیکی تهاجم زودهنگام گازی به کمک گزارش‌خوانی عملیات حفاری» اشاره و اظهار کرد: این همایش فردا (یکشنبه، ۲۵ آذرماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‎شود.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: افزون ‎بر این نشست تخصصی، همایش دیگری تحت عنوان «نوآوری، فناوری و کارآفرینی» روز دوشنبه ۲۶ آذرماه در دانشگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد.

سیستانی در ادامه به دیگر برنامه‎های هفته پژوهش و فناوری اشاره کرد و افزود: با هدف آشنایی هر چه بهتر دانشجویان با صنعت حفاری بازدیدهایی از دستگاه‎های حفاری برنامه‎ریزی شده است که به این منظور یک دستگاه نمودارگیری چاه‎های نفت و گاز با همه تجهیزات تخصصی، روز سه‌شنبه (۲۷ آذرماه) در دانشکده مهندسی نفت اهواز مستقر می‎شود تا علاقه‎مندان از نزدیک با این فناوری پیشرفته صنعت حفاری آشنا شوند.

وی گفت: همچنین روز چهارشنبه ۲۸ آذرماه دو گروه دانشجویی از دستگاه حفاری و سیستم شبیه‎ساز کنترل فوران چاه‎های نفت و گاز که ازسوی متخصصان ایرانی در قالب پروژه پژوهشی بومی‌سازی شده، بازدید خواهند کرد.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در تشریح فعالیت‎های پژوهشی انجام شده افزود: با همکاری معاونت‎ها و مدیریت‎های مختلف شرکت و تصویب شورای عالی پژوهش، تعداد ۶ پروژه پژوهشی تعریف شد که پس از فراخوان عمومی در بین دانشگاه‎ها و پارک‎های علم و فناوری، هم‎اکنون در مراحل داوری و تصویب قرار دارد.

سیستانی امضای ۷۷ قرارداد پروژه پژوهشی، ۴۰۶ قرارداد پایان‎نامه تحصیلات تکمیلی و شناسایی ۴۰ نفر از همکاران نوآور را از دیگر فعالیت‎های مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری برشمرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989788

وب گردی

وب گردی