سند دانشگاه اسلامی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اصلاح می شود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبرى در دانشگاه‌ها گفت: سند دانشگاه اسلامی که در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در حال اصلاح است در سند راهبردی دانشگاه‌ها اعمال می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در جلسه شورای استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: امروزه انقلاب اسلامی تمام قد در مقابل نظام لیبرال جهانی ایستاده است و مهمترین ابزار در میدان نبرد با جبهه جهانی استکبار، اخلاص و امید به نصرت الهی است.

وی تلاش ویژه در بحث ازدواج دانشجویی از طریق آموزش، معرفی، برنامه‌های فرهنگی، مشاوره‌ها، ایجاد خوابگاه‌های متأهلین را رسالت اصلی امروزه دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد.

رستمی همچنین گروه معارف دانشگاه‌ها را یک گروه نه صرفاً آموزشی، بلکه تربیتی و تبلیغی و پرورشی و وظیفه اساتید این گروه بسیار خطیر دانستند.

وی ضمن تشکر از زحمات دبیران هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌ها، وظیفه آن‌ها را ارتباط گسترده با اساتید و اعطای راهکار‌ها و پیشنهاد‌های اساتید و نخبگان دانشگاهی در حل معضلات کشور دانست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبرى در دانشگاه‌ها در جلسه دیدار با روساى دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان که در سالن همایش سازمان مرکزى دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز گفت: موضوع سند دانشگاه اسلامی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تغییر است به‌زودی در سند راهبردی دانشگاه‌ها اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی بیان داشت: در حوزه فرهنگی محدودیت‌های بودجه‌ای داریم و کمک‌هایی که در این زمینه می‌شود آورده‌های بسیار گسترده‌ای خواهد داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر لزوم دقت در جذب هیئت‌های علمی خاطرنشان کرد: ازآنجایی‌که استان سیستان و بلوچستان دچار کمبود استاد حق‌التدریس است باید نیروهایی را جذب کند که ۳۰ سال فعالیت ماندگار و مؤثر داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989805

وب گردی

وب گردی