آخرین فرافکنی های نماینده تاریخ مصرف گذشته آمریکا علیه ایران

«نیکی هیلی» که باید تا چند روز دیگر کرسی سازمان ملل را به «هدر نائورت» تحویل بدهد، آخرین ادعاهای خود علیه ایران را مطرح کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل برای عوامفریبی در خصوص جنایات عربستان سعودی در یمن، با انتقاد شدید از ایران و تاکید بر لزوم ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن، گفته است شورای امنیت باید آماده باشد اگر کسی آتش‌بس در الحدیده را نقض کرد، دست به اقدام بزند.

این در حالی است که طرفین درگیری در یمن، یعنی انصارالله و کمیته های مقاومت مردمی یمن و نیروهای حامی دولت فراری که از پشتیبانی ائتلاف به رهبری ریاض بهره می‌برند، ۲۲ آذر ماه بر سر آتش‌بس در بندر الحدیده به توافق رسیدند.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، در ادامه ادعاهای خود با توصیف تجاوزات ایران با عنوان دلیل بحران در یمن گفته است تصاویر یمنی ها و کودکان این کشور که از گرسنگی رو به مرگ هستند، نشان می‌دهد باید دست به کار شویم تا طرف‌های درگیر پاسخگو باشند.

هیلی همچنین از همه طرف‌ها از جمله ائتلاف به رهبری ریاض خواسته است آتش‌بس را رعایت کنند.

او می‌گوید شورای امنیت بر وضعیت آتش‌بس و اجرای مفاد آن نظارت دارد و باید آماده باشیم در صورتی که یک یا چند طرف، به اجرای آن پایبند نماند، دست به اقدام بزنیم.

نماینده آمریکا در سازمان ملل، در حالی ایران را دلیل ادامه بحران در یمن می داند که حتی سناتورهای آمریکایی نیز بر جنایات عربستان سعودی در یمن اعتراف کرده و در همین رابطه روز پنجشنبه ۲۲ آذر، سنای آمریکا پیش نویس قطعنامه توقف حمایت نظامی از ائتلاف متجاوز به یمن را که عربستان سرکردگی آن را برعهده دارد، به تصویب رساند.

بر اساس این گزارش، مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه این قطعنامه را با ۵۶ رأی موافق در مقابل ۴۱ رأی مخالف تصویب کرد.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 989823

وب گردی

وب گردی