درخواست وزیر خارجه چین از پاکستان

وزیر خارجه چین در دیدار با رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد پاکستان باید از نفوذ خود بر طالبان برای پایان دادن به جنگ در افغانستان تلاش کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «وانگ‌ یی»، وزیر امور خارجه چین به منظور امضای یادداشت تفاهم پیرامون همکاری ها در مبارزه با تروریسم به کابل سفر کرد، با «اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش دفتر مطبوعات ریاست جمهوری افغانستان، وزیر خارجه چین در این دیدار گفت: پاکستان بر طالبان تاثیرگذار است و باید از نفوذش بر طالبان استفاده کند. از پاکستان می خواهیم در خصوص پایان جنگ در افغانستان اقدامات عملی را اجرایی کند.

از طرفی دیگر افغانستان میزبان اجلاس سه جانبه وزرای خارجه چین، پاکستان و افغانستان بود.

وزرای امور خارجه پاکستان، افغانستان و چین در این دیدار درباره تجارت میان سه کشور و چگونگی پایان دادن به جنگ داخلی ۱۷ ساله در افغانستان گفت‌و‌گو کردند.

گفته می‌شود محور‌های اصلی مذاکرات، اختلاف‌های میان افغانستان و پاکستان و منافع اقتصادی که پایان جنگ داخلی افغانستان برای منطقه به همراه دارد، بودند.

در تحولی امنیتی نیز دست‌کم ۲۰ غیرنظامی از جمله دوازده کودک روز جمعه بر اثر بمباران هوایی در ولسوالی شیگل ولایت کنر در شرق افغانستان کشته شدند.

هدف بمباران ولسوالی «شریف معاویه» یکی از رهبران طالبان بوده است.

«عبدالطیف فضلی»، از اعضای شورای ولایتی کنر می‌گوید در جریان این حمله هشت زن و ۱۲ کودک جان خود را از دست داده اند و ۱۵ غیرنظامی دیگر مجروح شده اند.

در حالی که وزرات کشور افغانستان می‌گوید بمباران ولسوالی شیگل یک عملیات مشترک ارتش این کشور و نیروهای بین‌المللی بوده، خبرگزاری طلوع به نقل از دفتر سخنگوی نیروهای امریکایی گزارش کرده «این نیروها در عملیات کنر، تنها نقش مشورت دهی داشته‌اند.»

یکی از فرماندهان ناتو از برنامه «کمک و همکاری» تاکید کرده است که نیروهای خارجی در هفته‌های اخیر هیچ عملیاتی در ولایت کنر نداشته اند.

«عبدالستار میرزکوال»، والی ولایت کنر گفته است در جریان عملیات اخیر ارتش افغانستان ۳۸ جنگجوی طالبان و القاعده کشته و چندین ستیزه جوی دیگر زخمی شده اند. آقای میرزکوال کشته و زخمی شدن «شمار نامعلومی» از غیرنظامیان را تایید کرده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 989829

وب گردی

وب گردی