ترکیه شرط خود را برای توقف بمباران شمال عراق اعلام کرد

سخنگوی وزرات خارجه ترکیه اعلام کرد تا زمانی که تروریست ها در شمال عراق حضور داشته باشند به بمباران این مناطق ادامه خواهیم داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «حامی آکسوی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در اظهاراتی با اشاره به عملیات ارتش کشور علیه مواضع پ.ک.ک در شمال عراق عنوان کرده است: این عملیات ‌ها تا زمانی که گروه های تروریستی در عراق حضور دارند ادامه خواهد داشت. گروه تروریستی پ.ک.ک سال های طولانی است که از خاک عراق برای حمله به ترکیه به عنوان پایگاه استفاده می کند.

آکسوی با تاکید بر اینکه تاکنون چندین بار به دولت عراق یاد آوری شده است که مسئولیت خود در قبال جلوگیری از اقدامات گروه تروریستی پ.ک.ک را به جای آورد تاکید کرد: ماده هفتم قانون اساسی عراق دولت این کشور را موظف به ممانعت از استفاده از خاکش جهت حمله به کشورهای همسایه دانسته است. در چارچوب اصول حسن همجواری و همکاری بین المللی برای مبارزه با هر گونه تروریسم، ترکیه به مسئولیت های خود را در این زمینه عمل کرده و از مبارزه عراق با گروه های تروریستی به طور همه جانبه حمایت کرده است.

آکسوی در پایان گفت: در صورتی که مقامات عراق آنچه لازم است در مبارزه با تروریسم را انجام ندهند نیروهای مسلح ما در چارچوب حق دفاع از خود مطابق ماده پنجاه و یکم منشور سازمان ملل متحد، به حملات گروه تروریستی پ.ک.ک از خاک عراق پاسخ متقابل را می دهد.

انتهای پیام /

کد خبر: 989832

وب گردی

وب گردی