غلامی: بیش از 2 هزار اشتغال پایدار را در کشور مورد حمایت قرار داده ایم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هزار و 200 شرکت دانش بنیان را در پارک ها و مراکز رشد وزارت علوم داریم و در مجموع بیش از 2 هزار اشتغال پایدار را در کشور مورد حمایت قرار داده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «آئین نوزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور» همزمان با هفته ملی پژوهش و فناوری با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری و دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سایر مسئولان، صبح امروز (یکشنبه 25 آذرماه) در سالن اجلاس سران برگزار شد.

دکتر منصور غلامی در این مراسم گفت: رویکرد به سمت تمرکز و شاخص کردن فعالیت های فناورانه است که به سمت ارزش آفرینی در جامعه حرکت کرده اند.

وی ادامه داد: نمایشگاه ها این هفته باید مورد بازدید اساتید و علاقمندان قرار گیرد، ما باید خدمات علمی خود را به سمت حل مسائل جامعه سوق دهیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پارک های علم و فناوری سال هاست مورد توجه هستند. ما در این پارک ها شرکت های بسیاری مستقر داریم. هزار و 200 شرکت دانش بنیان را در پارک ها و مراکز رشد وزارت علوم داریم و در مجموع بیش از 2 هزار اشتغال پایدار را در کشور مورد حمایت قرار داده ایم.

وی افزود: هدایت فعالیت این پارک ها به سمت فناوری های مشکل گشای منطقه و ملی هدف گذاری شده است، در کنار این و در مشارکتی کم سابقه، تعدادی از دانشگاه های کشور در راستای رفع مشکلات محیط زیستی فعالیت خود را آغاز کرده اند، فعالیت دانشگاه ها در این حوزه می تواند مشکلات را در سطح ملی و فرا ملی حل کرده و راهکار ارائه دهد.

غلامی اضافه کرد: در حوزه صنعت، رویکرد ما رفع چالش هاست، در شرایط فعلی فرصت مناسبی فراهم شده تا دانشمندان و محققان بتوانند چالشی که در راستای تامین قطعات و تهیه مواد اولیه مطرح شده را حل کنند. در همین راستا در نمایشگاه امسال، نمایشگاه عرضه و تقاضای فناوری برگزار می شود تا بخش های مختلف نیازهای خود را عرضه کنند و مسئولان با نیازها آشنا شده و در راستای رفع آنها گام بردارند.

وی بیان کرد: پایان نامه ها را به سمت پروژه های کابردی شدن هدایت می کنیم. در آیین نامه ارتقا، دستورالعمل هایی را مد نظر قرار داده و آنها را ابلاغ می کنیم. پایان نامه هایی که حل مسائل جامعه را مورد هدف قرار دهد مورد حمایت بیشتری قرار خواهد گرفت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در پارک ها و مراکز رشد حمایت از ایده های جدید و شرکت ها مورد توجه است. صندوق های نوآوری و شکوفایی در راستای حمایت از سرمایه های ریسک پذیر فعالیت های خود را در فاز حدید آغاز کرده و امیدواریم این صندوق تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد. این صندوق در استان ها و دانشگاه ها شعبه دارد.

وی خاطر نشان کرد: بحث طرح مهارت افزایی دانش آموختگان مورد توجه است و در دانشگاه ها اجرا می شود. در این راستا دانشجویان در حال تحصیل در زمینه های شغلی و مورد علاقه شان در کارگاه های کارآموزی شرکت می کنند و به کار تخصصی و مشاغل مورد علاقه خود بپردازند.همچنین دانش آموختگان دانشگاهی را از لحاظ تربیتی و دانش آموختگی رصد می شوند و به کمک حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی وزارت خانه صورت گرفت، در این طرح پیگیری میشود که دانشجو در کجا مشغول به کار شده و آیا در رسته تحصیلی خود مشعول به کار شده است یا خیر. نتایج این تحقیقات مورد توجه بوده است نتایج آن منجر به تاثیر گذاری در کاهش یا افزایش رشته های تحصیلی خواهد بود.

وزیر علوم گفت: ما ده استان را انتخاب کرده و یک دانشگاه معین انتخاب کرده و برنامه آمایش ر اجرا کنند این طرح در راستای بررسی نیازهای هر استان، ظرفیت های موجود و مشکلات زیست محیطی، فناوری و... اجرا خواهد شد. این برنامه می تواند الگوی خوبی برای توسعه علم و فناوری در استان ها به شمار رود.

انتهای پیام /

کد خبر: 989846

وب گردی

وب گردی