رهایی ۲۴ محکوم  به قصاص از چوبه دار توسط شورا‌های حل اختلاف خوزستان

 رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان گفت: با تلاش و کوشش اعضاء شورا‌های حل اختلاف این استان طی ۸ ماه گذشته ۲۴ نفر از محکومین به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان از رهایی ۲۴ نفر از محکومین به قصاص توسط اعضاء شورا‌های حل اختلاف خوزستان طی ۸ ماه گذشته خبر داد و گفت: اعضاء شورا‌های حل اختلاف این استان با تلاش و کوشش خود توانستند طی ۸ ماه سال جاری ۲۴ نفر محکومین به قصاص را از چوبه دار رها کنند و همچنین طی این مدت ۱۳۳ پرونده به شعب ویژه زندانیان شورای حل اختلاف ارجاع داده شد که از این مجموع ۱۱۰ پرونده به صلح و سازش مختومه و ۸۰ زندانی در این مدت آزاد شدند.

وی افزود: ۲۶ درصد وارده پرونده به شورا‌های حل اختلاف خوزستان افزایش و ۳۴ درصد از این پرونده‌های که قابل مصالحه بودند طی ۸ ماه گذشته با صلح و سازش مختومه شدند.

زبیدی نیا بر استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف تاکید کرد و گفت: فلسفه وجودی شورای حل اختلاف صلح و سازش اختلافات بین مردم است و لازم است با توجه به سیاست‌های قوه قضائیه بر رعایت حقوق شهروندی، جلب اعتماد و رضایت مردم، پیشگیری و کاهش از جرم و حل و فصل دعاوی بین مردم باید از ظرفیت بالقوه شورای حل اختلاف استفاده بهینه کرد.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 989869

وب گردی

وب گردی