ایده های دانشجویی پایه گذار ایجاد بنگاه اقتصادی قدرتمند در کشور است

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: هر یک از ایده های خوب دانشجویان می تواند پایه ایجاد یک بنگاه اقتصادی قدرتمند در کشور باشد و لذا از این ایده ها و پارک های علم و فناوری باید به خوبی حمایت و استقبال کرد.

عزیز الله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دغدغه ها و مشکلات امور پژوهشی دانشجویان اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور مسئله‌ای را باید به صورت کلان مورد توجه قرار دهیم و آن مسئله این است که برای پاسخگویی به نیازهای اعضای هیات علمی و دانشجویان در حوزه های پژوهشی، دانشگاه های کشور چه امکاناتی را در اختیار دارند و چه حمایتی از آن ها صورت می گیرد.

وی افزود: در طول سالیان متمادی و در دولت های مختلف، آن چه که نیاز بخش آموزشی و پژوهشی کشور بوده به شکل مطلوبی مورد توجه واقع نشده است؛ در نتیجه کاستی ها و نواقص زیادی در زمینه های پژوهشی کشور وجود دارد و هنوز تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی هست.

حبیبی ادامه داد: در زمینه کمک های مالی، مشوق هایی که باید برای مقالات وجود داشته باشد و همچنین حمایت از ایده های کاربردی، دانشگاه های کشور هر آن چه که در توان دارند انجام می دهند؛ اما این میزان پشتیبانی و حمایت نسبت به آن چه باید باشد هنوز فاصله دارد و لذا در این زمینه باید اقدامات بیشتری انجام شود.

رئیس دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: اگر ما اصول کاری را در ارتباط با مسائل آموزشی، پژوهشی و فناوری بر محور خودکفایی علمی و اقتصاد مقاومتی قرار دهیم، می توانیم به پیشرفت های بیشتری برسیم.

وی با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه اذعان داشت: ارتباط صنعت با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی به عنوان گلوگاه حل مسائل و مشکلات باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. همچنین دولت موظف است برای کسانی که به دنبال کارهای پژوهشی و تحقیقاتی هستند تسهیلات بیشتری در نظر بگیرد.

حبیبی تاکید کرد: در این زمینه توسعه خدمات پارک های علم و فناوری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ این پارک ها می توانند ایده ها و خلاقیت های فکری که توسط دانشجویان جوان و اعضای هیات علمی دانشگاه مطرح می شود را عملیاتی کنند تا به فراموشی سپرده نشود.

رئیس دانشگاه خوارزمی در پایان گفت: هر یک از ایده‌های خوب دانشجویان می تواند پایه ایجاد یک بنگاه اقتصادی قدرتمند در کشور باشد و لذا از این ایده ها و پارک های علم و فناوری باید به خوبی حمایت و استقبال کرد. قانون گذاران و دولتمردان نیز وظیفه دارند حمایت چند برابری را از پژوهش ها و تحقیقات نوین داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989885

وب گردی

وب گردی