لحظه‌ای نمی‌توانیم از افزایش توان دفاعی غافل شویم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ما به خوبی می‌دانیم که لحظه‌ای نمی‌توان از افزایش توان دفاعی غافل شد، گفت: بخش دفاعی اندیشه‌های رهبرانقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده است.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز ، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در چهارمین همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای که صبح امروز(یکشنبه ۲۵ آذر) در سالن شهدای ساصد سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برگزار شد، اظهار داشت: این همایش نشان دهنده بلوغ است و مشخص می کند ما به دنبال بررسی اندیشه ولی فقیه هستیم.

وی ادامه داد: زمانی که اندیشه های دفاعی مقام معظم رهبری را بررسی می‌کنیم به عمق راهبردی و دقت این بیانات پی می‌بریم، زمانی که ایشان از دقت موشک ها سخن گفتند، برای بسیار ی، رسیدن به این هدف غیر ممکن بود اما در مدت کوتاهی همه تحقق هدف را دیدند. یکی از مهمترین محورهای اصلی این همایش ایجاد بستر اجرایی شدن اندیشه‌های مقام معظم رهبری در همه حوزه‌ها است.

امیر حاتمی در ادامه به بیان آثار و پیامدهای اندیشه های مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: ایشان بعد از انقلاب جایگاه‌ها و مسئولیت‌های مختلفی داشتند که تاثیرگذاری رهبری در هرکدام از این مسئولیت‌ها قابل بررسی و ستودنی است. ایشان در اجرایی شدن فرمان امام راحل برای حفظ ارتش و بعد از آن در مجلس شورای اسلامی برای خلع بنی صدر بسیار مهم است. رهبر انقلاب در دوران ریاست جمهوری نیز حمایت و مدیریت جنگ تحمیلی و حمایت ویژه‌ای از بخش دفاع داشتند.

وی در ادامه به دوران آغازین رهبری حضرت آیت‌الله خامنه ای اشاره کرد و گفت: بعد از جنگ تحمیلی بحران‌های بسیاری از جمله تهاجم عراق به کویت، حمله آمریکا به عراق و افغانستان در این زمان رخ داد و درایت، آینده نگری و اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری موجب اتخاذ سیاست بازدارندگی از سوی جمهوری اسلامی ایران شد. در این زمان سیاست خودکفایی دفاعی موجب خوداتکایی و پیشرفت در تولید تجهیزات مختلف صنعت دفاعی اتخاذ و موجب بازدارندگی دفاعی شد.

وزیر دفاع در ادامه به حضور آمریکا در منطقه و تهاجم نظامی به عراق و افغانستان اشاره کرد و گفت: ایستادگی و اتخاذ تدابیر صحیح و راهبردی مقام معظم رهبری در این زمان خاص موجب شکست آمریکایی‌ها و خروج آنها از منطقه شد.

وی افزود: جنگ ۳۳ روزه و همراهی برخی کشورهای اسلامی در کنار رژیم صهیونیستی یکی دیگر از استراتژی‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی بود که در نهایت موجب شکست ارتش رژیم صهیونیستی و نابودی افسانه شکست ناپذیری این رژیم شد؛ «سید حسن نصرالله» رهبر شجاع حزب‌الله لبنان گفت که «بارها در این ۳۳ روز حضرت آقا با من تماس گرفتند و گفتند که مقاومت کنید که پیروزی با شماست».

امیر حاتمی در بخشی دیگری از سخنان خود به ایجاد داعش و جنگ نیابتی آمریکا علیه ایران در سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: تروریسم برای آسیب به انقلاب اسلامی ایجاد شده بود اما رهبری سیاست شجاعانه ای را اتخاذ کردند و سیاست آمریکایی‌ها برای در اختیار قرار دادن سرزمین در اختیار گروه‌های تروریستی را شکست دادند؛ آنهایی که سوریه رفته‌اند می‌دانند که آنجا تمام شده بود اما حمایت ایران از دولت های قانونی نظیر سوری موجب شکست توطئه‌های دشمنان و ایجاد محور مقاومت شد.

وی ادامه داد: امروز دشمنان از تهدید نظامی نا امید شده‌اند و از سر استیصال فشار می‌آورند که چرا شما موشک دارید. ما به خوبی می‌دانیم که لحظه‌ای نمی‌توان از افزایش توان دفاعی غافل شد. ان‌شاالله در دیگر حوزه ها هم مانند حوزه دفاعی با استفاده از اندیشه های رهبر معظم انقلاب به پیشرفت و بازدارندگی برسیم.

وزیر دفاع در پایان با بیان اینکه شعار ما در وزارت دفاع «ما می‌توانیم» است خاطرنشان کرد: برخی بعد از رونمایی از جنگنده کوثر می گفتند چگونه در ساخت جنگنده به این جایگاه رسیده‌ایم؟ من به آنها می‌گویم بخش دفاعی، اندیشه های رهبر انقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده و نگاهی به بیرون ندارد.

کد خبر: 989893

وب گردی

وب گردی